Nytt beroende

Jag tänkte vara lite smidig och snabbt uppdatera båda bloggarna medan lillan sov. En hann jag. Nu är hon vaken igen. Så får se hur bra detta går. Jag ger det ändå ett försök. Som vanligt går det inte så bra för mig att uppdatera på helgen.

Ett nytt beroende har jag dragit på mig i helgen. På telefonen då. Jag drog hem en sudoku app. Mest på skoj. Jag har nämligen aldrig löst sudoku förut. Men tänkte att det kunde var lite bra huvudbry när jag får en sekund över. Problemet är bara att när jag väl satt mig ner och börjat kan jag banne mig inte sluta förrän jag löst det. Jag har nu plöjt igenom och klarat alla dom enkla och därför gått över till medel nivån. Där det inte går fullt lika bra. Frustrerande men kul. Udda kombination om jag får säga det själv.

I helgen har vi hunnit med både födelsedags firande och födelsedags kalas, barnloppis på nolia och middag hos vänner.

På loppisen hittade jag faktiskt det jag var ute efter. Skor. Inga märkesskor. Men å andra sidan kan jag inte tänka mig att lillan skulle slita så mycket på skorna att dom jag köpte inte skulle hålla. Billigt blev det dessutom. Sen hittade jag lite annat pyssel med. Några leksaker, en mössa och en fem myror är fler än fyra elefanter klänning. Det är kul att fynda.




Hos S fyndade jag en hel kartong med kläder och skor. Sånt hon egentligen tänkt sätta ut på Tradera men ville kolla om jag var intresserad först. Väldigt uppskattat. Toksöta kattungar har dom dessutom. Lillan tyckte först dom var lite läskiga. Men det gick fort över.





Tänkte passa på att tipsa om den jättebra mascaran jag köpte. Jag passade på att prova den i helgen och är riktigt nöjd. Här har jag inte använt någon ögonfransböjare och mina fransar är helt raka normalt. Imponerande.





Lillan slår sig båda gul, blå och grön. Hon har dålig koll på vad man bör och inte bör göra. Just nu har hon ett klädsamt blåöga och ett blåmärke på näsan. Resultat av hennes besatthet av böcker. Varje sekund vi inte har full koll ränner hon iväg till sitt rum och river ut varenda bok i hyllan. I helgen lyckades hon dra en av dom större rakt på ögat. Det gjorde ont. Jätteont. Så nu ligger böckerna undangömda till bättre tider.



Go och glad innan olyckan varit framme.


Blåöga på G.


Blåslagen men go och glad ändå.


Lillan är inte riktigt på humör idag och därför sätter jag punkt här. Avslutar med lite bilder från W:s födelsedag.








Lillan kräktes ner sin fina klänning, därav den lånade monstertröjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0