Vårdrömmar

Japp, nu är jag officiellt less på vintern. Hade gärna sett att snön kom lite tidigare. Eftersom det då blir ljusare ute och det förlänger vintern. Men nu när Mars månad äntrat är det hög tid för vår. Som det tydligen redan är i vissa delar av landet. Visst att barnen har massor att göra ute men nu får det ta och bli varmare så snön försvinner i sakta mak. Solen får gärna visa sig mer också så denna trötta mamma får ladda lite (mycket) d-vitamin.
 
Förkylning är ett allmänt tillstånd här hemma numera. Sedan december för att vara exakt. Vi har varit mer eller mindre förkylda allihop sen dess. Mildare väder brukar ta kål på dom elaka förkylningsbakterierna. Så även därför vill jag att våren kommer nu. 
 
Barnen har, hör och häpna, klarat 2 hela veckor på dagis. Inte heller hänt sedan december. Nu är det sportlov nästa vecka och därför är dom lediga då lillan går avgiftsfritt år och då måste hållas hemma på skolloven. Kanske lika bra då hon snorar och hostar värre än på länge. Dock feberfri så vi slipper husarrest. Yey. Synd jag inte hade bättre koll på loven så älskling kunnat vara ledig med oss. Men man kan inte få allt.
 
Ikea har äntligen öppnat. Så många år det varit en dröm. Känns rätt mäktigt. Särskilt med tillhörande köpcentrum som är större än något annat här. Med alla butiker som kan tänkas behövas på gångavstånd. Förvisso är centrum också gångavstånd till men Avion blir mycket närmare. Super duper pepp på öppning i mitten av mars! Synd jag inte kommer ha råd att handla särskilt mycket, men så kul ändå.
 
Ny soffa har vi köpt. Den gamla gick sönder. Annars är det inte optimalt att köpa ny soffa med en nästan slutammad bebis och en kladdfia till mellansyster. Men nöden har ingen lag. Så ny soffa blev det. SNYGG ny soffa. Vi är så nöjda. Mitt enda krav var att den skulle vara rymlig med höga ben. För alla leksaker som försvann och aldrig återfanns under den gamla och allt dam (och annat äckel) som samlas på ställen som dammsugs 1-2 gånger per år. Var inget jag kände att jag ville ha tillbaka. Nu har vi en ljusgrå soffa med höga ben där leksaker lätt återfinns och dammsugare utan problem kommer under och jag kunde inte vara nöjdare. Skön är den också. Och snygg. Vardagsrummet blev dubbelt så stort med ljus soffa och allt känns luftigare eftersom soffan är så nätt. För extremt bra service och trevligt bemötande rekommenderar jag alla att köpa soffa (eller egentligen vad som helst) på EM. 
Så nu med ny soffa vill jag byta ben på tv-möbeln, köpa större matta, byta ut alla tavlor ovanför soffan till nytagna bilder med pastelliga färger (ännu en anledning till vår och blomster), köpa en taklampa, köpa nya ramar till bilderna i hyllan och köpa nya (dyra) kuddar till soffan.Sen mina vänner, har vi ett inredningstidnings snyggt vardagsrum. Kommer ta 1-3 år baserat på vår ekonomiska situation.
 
Slutligen lite bilder.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0