Sommarlov

Lillan har sommarlov from igår. Vi har ansökt om avgiftsfritt år för att spara dom få slantar vi kommer ha nu. Det innebär att hon måste vara hemma alla skollov, resten av tiden kommer hon vara på dagis 15 timmar i veckan precis som lillasyster. Så hon är hemma med mig nu. Även om jag är fullständigt trasig och psykiskt dränerad går det bra. Liten börjar bli stor och klarar det mesta själv. Annars skulle det aldrig gå.
 
Magen växer och frustrationen att gå över med. Nu har förvisso lillasyster börjat snora och hosta igen! Tycker lillstackarn inte varit annat än förkyld sen hon föddes nästan. Är det inte något storasyster dragit hem så är det något hon själv dragit på sig på dagis. Hon hostade så länge i vintras att jag började tro att det berodde på något annat. Astma eller allergi. Men visade sig bara vara förkylningar som bytte av varande så frekvent att hostan aldrig gick över. Den är obehaglig med krupp tendenser dessutom. Inte så vi behövt åka in akut. Men jag har varit med henne på vc för att inhalera en gång då jag tyckte hon lät väldigt besvärad. Det gav inget resultat vilket i sig är skönt eftersom det betyder att hon inte har asmatiska tendenser. Men samtidigt jobbigt eftersom hon inte fick någon lindring förrän förkylningen i sig började ge sig. Nu har hon faktiskt varit frisk ett tag. Svårt att säga hur länge eftersom det troligtvis inte är särskilt länge men tillräckligt för att glömma hur jobbigt det är med hostan på natten. Därför känner jag rent spontant att när jag nu ändå gått över och bebis verkar stormtrivas i magen så kan jag gott göra det några dagar till. Så kanske lillasyster är lite friskare när jag och bebis kommer hem. Å andra sidan skulle det vara bättre om det sätter igång nu. Helst idag så jag kanske orkar göra något på midsommar. Lite moment 22. Sen är det ju bebis som bestämmer när det blir ändå, och idag känns väldigt osannolikt.
 
Jag boar för fullt och har hur många idéer som helst på hur jag vill ha flickornas rum. Men tyvärr inte ekonomin som följer. Lite i taget är inte riktigt min grej. Men kommer måsta göra så för att få det som jag vill. Sakta men säkert... 
 
Sommaren verkar dröja på sig. Vilket jag tycker är skönt. Värmen vill jag inte veta av förrän bebis är född och då helst inte varmare än 26 grader. Igår och idag har bjudit på sällsynt soliga dagar. Nu när jag har lillan hemma så måste vi ut en stund varje dag så hon får luftas lite och även jag. Lekparken är nära och tur är det för det är ungefär så långt jag orkar gå. Solen däremot värmer ordentligt. Även om yttertemperaturen i skuggan inte överstigit 15 grader så känns det som sommar då man sitter i solen. 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0