Bilder

Fotosuget har kommit tillbaka. Med våren och sommarvärmen. Jag har dammat av stora zoomobjektivet (tamron 70-200) till och med. Jag är inte inte riktigt kompis med det än. Måste nog jobba med det rätt mycket mer för att bli det också. Kanske måste jag läsa på lite mer för att använda det helt rätt. För nu kör jag mest på AV (väljer bländare själv allt annat styrs automatiskt) eller vid snabba rörelser TV (val av slutartid allt annat styrs automatiskt). Jag ska banne mig lära mig att använda det helt manuella programmet snart. Sen måste jag lista ut hur fasen man ställer vitbalansen manuellt. För det är inte lätt att få ordning på bilderna i efterhand när den är åt skogen. Jag är inte så vass på photoshop heller så blir det för krångligt eller om jag känner att jag inte får till bilden blir den alltid svartvit. Det mesta fungerar svartvitt. Med det menar jag givetvis inte att varenda bild jag visar svartvit inte gått att få till i färg. När jag blir rik ska jag hoppa på alla photoshop kurser jag kan hitta som jag tror kan vara till någon hjälp. Hur som tänkte jag visa lite av resultatet med stora objektivet. Jag älskar det verkligen när jag får till det.
 
 
Idag har ju vädret varit precis tvärt om. Mulet, regn, halvkallt, blåsigt och dimmigt. Exakt hela dagen. Då roade jag mig med att rigga upp en väldigt b-ig fotostudiohörna mitt i vardagsrummet. Med hjälp av ett knappt vitt lakan, en torkställning för kläder, två väskor och en fäll. Jag satte upp allt så jag skulle få ljuset från fönstren. Men eftersom det varit mulet kunde jag varit smart och försökt stöd belysa. Det gjorde jag inte vilket resulterade i oönskat hög iso på vissa bilder (för mycket brus) och andra bilder för suddiga pga kort slutartid. Men några fina blev det ändå till slut.Jag använde mitt favorit objektiv som nästan alltid sitter på kameran (canon 50mm 1.8).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0