Kallt och massor med bilder

Jag tror ingen kunnat låta bli att klaga på detta väder. Verkligen inte jag. Så vansinnigt tråkigt. Kallt framför allt. Jag hade faktiskt kunnat ta regnet och blåsten om det iaf var 20 plus i luften. Men som det är nu känns det mer som höst än sommar. Och det ska det fasen inte göra mitt i sommaren!
 
Midsommar firade vi i mammas stuga. Det har blivit lite av en tradition då det är 4:e året i rad vi firar där. Mysigt. Men kallt och blött i år. Det regnade till och från nästan ända fram till middagstid. Med några solglimtar mellan skurarna. Barnen var lika glada för det. För finns det något roligare än vatten egentligen? Jag var inte lika road över det då vi helt glömt bort ombyte till lillan i stressen innan vi for. Jag är rätt duktig på att tokstresspacka just innan vi ska åka trots 3 dagars planering och trots att jag vetat hela morgonen exakt vilken tid vi ska fara. Vilket oftast resulterar i att jag glömmer det viktigaste eller hälften av allt vi ska ha med oss. Jag har börjat vänja mig vid det men fortfarande lika irriterande när jag glömmer något. Förutom vädret och kylan tyckte jag dagen var riktigt bra. God mat och trevligt sällskap är ju som aldrig fel. Inte stugmys heller. Kameran fick jag med mig. Och det stora objektivet. Fota gjorde jag i mängder. Tänkte bjuda på ett axplock.
 
 
I sommar har vi inga planerade resor. Mest för att ekonomin inte tillåter. Därför har vi tänkt oss en stugsommar. Till viss del i varje fall. Det är faktiskt riktigt skönt att fly stan ibland. Så nu får det faktiskt bli varmare. Så man inte behöver klä sig till tänderna för att kunna vistas utomhus. 
 
Lillasyster började kräla på sin 8 månaders dag. Så där var liksom vilan över. Inte för att det var så mycket vila innan men då behövde jag iaf bara hålla koll på den ena dotterns aktiviteter. Nu får jag jaga lillasyster överallt. Och hon är på allt. Toan, köket, vårat sovrum, lillans rum, skohyllan, kontakter, gardiner. Hon har förfinat sin krälstil. Så när hon nu sätter fart går det minst lika fort som en krypande bebis. Fördelen är att hon tar sig dit hon vill helt på egen hand och därför är mer nöjd. Nackdelen är att jag måste springa efter henne mest hela tiden. Eftersom det inte alls är lika roligt att sitta på vardagsrums mattan och leka med hennes trötta och tråkiga leksaker. När det finns så otroligt mycket roligare saker överallt där hon inte får vara. Så just nu sitter jag och håller tummar och tår och hoppas att hon iaf väntar med att börja gå till efter 1:års dagen. Då älskling tar över stafettpinnen.
 
Bootcampet är slut. Jag tyckte det var riktigt bra. Det var inte alls vad jag tänkt mig. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag hade tänkt mig heller. Men det var inte så iaf. Det var väldigt mycket jobbigare. Jag förstår nu varför det kallas just bootcamp. Det är absolut inget man ska ge sig på ifall man inte är hundra procent motiverad. Det är för tungt för tveksamheter. Bara bita och köra. Jag var på varje pass och körde alla hemmapass vi fick hemskickat. Så två pass i veckan och någon pw här och där för att fylla ut. 9  pass med ledare och 3 hemmapass. Jag känner mig starkare och piggare. Jag har fått motivationen att fortsätta hemma. Även om jag mycket hellre tränar på gym tillåter inte ekonomin det heller just nu. Sen anser jag mig inte riktigt ha tid heller. Dessutom är det svårt att få någon ordning på det när älskling jobbar skift och jag därför blir låst hemma varannan vecka. Kosten ändrade jag inte mycket. Jag har försökt äta mycket mer grönsaker och frukt än innan. Laga mer och köpa mindre halvfabrikat. Äta nyttigare och mer fisk och kyckling. Det har gått ganska bra tycker jag även om recepten inte alltid varit så omväxlande. Jag äter lika mycket som innan och har inte dragit ner på några kolhydrater. Målet för mig med träningen är inte att gå ner i vikt. Det har det aldrig varit. Jag vill bara bli starkare. Skulle inte göra mig något alls om jag gick upp något kilo. Jag vill fasta till mig och bli starkare. Kroppsligt har jag inte märkt jättestor skillnad. Förutom att rutorna på magen börjat titta fram igen när jag spänner den. Dom är väldigt välkomna. Vilket ger mer motivation. Före bild har jag faktiskt tagit. Före jag började med bootcampet. Nu har jag nämligen fortsatt med Olgas bok (träning för nyblivna mammor). Jag hoppade direkt på kapitel 2. Skulle kanske tom orkat 3:an direkt. Men kortar ner 2:an lite istället om jag känner att det blir för lätt. Jag har som plan att genomföra boken och se hur det fungerar. Hur jag ser ut och känner mig, om jag har motivationen och drivet.
 
Jag har blivit rätt inspirerad av top model fotograferingar. Jag har en idé på vad och hur jag vill fota. Jag vill göra det snart medan det fortfarande blommar. Det här är en av idéerna som jag snabbt testade på midsommar. Den ska göras om med mycket snyggare bakgrund. Tyckte den blev rätt läcker trots stöket bakom.
 
 
Till sist tänkte jag bjuda på några somriga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0