Nytt år

Och nya förutsättningar... Förra året var ett ganska mörkt år för oss av olika anledningar. Bortsett den fullkomliga lycka när lillasyster föddes.
Därför blickar vi framåt och jag har redan bestämt att det här året ska bli mycket bättre! 
 
Vi startade dagen med en ordentlig sovmorgon. Iofs fick lillan vara vaken så länge hon ville igår. Hade aldrig trott hon skulle kämpa på till halv ett.
Vanligtvis brukar hon vakna snäppet tidigare när hon fått vara vaken längre. Nu var det första gången hon varit vaken så sent så jag var förberedd på att hon skulle tassa in till oss runt 5 snåret i jakt på välling. 
När jag förvirrat kollade på klockan då hon väl kom och insåg att det var ljust ute hade jag kunnat gjort ett glädjeskutt i sängen om jag inte var så trött. Att lillasyster och jag sov en och en halv timme till efter det gjorde inte saken sämre.
 
Smällare och raketer var inte lillans grej. Vi gick ut just innan tolvslaget. Men fick gå in lika fort igen. Fast jag förstår henne. Jag kan inte minnas att raketerna smällt så högt tidigare år. 
 
Nu hoppas jag på att snön kommer. 1-2 dm skulle vara alldeles lagom. För det är vansinnigt trist ute. Mörkt och hårt. 
 
Jag ska försöka få bukt med sötasuget också. Det har blivit på tok för mycket gotta senaste veckorna. Vet att det är lättare sagt än gjort. 
 
Har inte haft varken tid eller ork att redigera några bilder. Jag har inte tagit så många heller. Så bjuder på mobilbilder i vanlig ordning. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0