Alla hjärtans dag och bumbo

Älskling har jobbat em i veckan vilket inte gjort det helt lätt att få ihop årets alla hjärtans dag present. Vi skulle äta gott och det fick räcka som present till varann. Men tänkte att ett porträtt av honom efter en av favoritbilderna inte kostar något men ändå har ett ganska högt emotionellt värde. Passade perfekt som överraskningspresent. Att hitta tiden att skissa när inte han var hemma var lite klurigare. Men lyckades ändå få ihop en hyfsad teckning i tid. Han blev jätteglad och det är ju det viktigaste. Lillan fick göra ett kort. Tanken var att hon skulle skriva pappa. Men en massa p och a:n blev super med. Allt på kortet har hon gjort helt själv. Duktiga stora tjejen.
 
 
Tidigare idag var vi och hälsade på hos en kompis. Där fick hon en alldeles egen Sophie och det tackar vi hjärtligt för. Finaste giraffen. Hon fick även provsitta i deras bumbostol. Jag hade ingen till lillan. Har alltid tyckt dom ser ut som en stor potta (rätt fula) men jäklar så fiffig den var. Hon satt stabilt och bra i den och eftersom den är så kompakt går den att ställa upp på bord vid behov. Den väger just inget heller. Super. Bästa är att vi får låna deras. Tills dom behöver den och då misstänker jag att lillasyster är stor nog att kunna sitta själv. Eller iaf med hjälp och stöd av kuddar.
 
 
Jag mailade vk och ifrågasatte ifall dom verkligen börjat ta betalt för nyfödda annonser och jodå det har dom. Trodde först jag sett fel eftersom det var helt gratis när jag skickade in en bild för 3 år sedan. Men dom mjölkar väl pengar på alla sätt dom tror det går. Vilket jag är övertygad om att dom kommer tappa på i längden. Hur som helst skickade jag in till Umeå tidningen istället (där det var helt gratis) och vår bild är med i veckans upplaga. Blev jättebra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0