Reklamationer

Jag har av olika anledningar behövt reklamera 3 olika produkter på senaste tiden. Först ut var en Bioterm kräm jag köpt på Kicks som jag inte tålde. Jag visste faktiskt inte ens om man kunde reklamera den typen av produkter men det gick bara fint. Lite besvärligt eftersom jag inte kunde reklamera i butik utan var tvungen att ta det direkt med Bioterm. Men dom ersatte alla min utlägg och jag fick nya produkter även om det tog lite tid.
 
Det andra var en käpphäst lillan fick när hon fyllde 2. Från teddykompaniet. Även där tog jag kontakt direkt med teddkompaniet. Det enda dom krävde var bilder på hästen. Den hade tappat båda hjulen (som jag limmat fast igen) och båda pinnarna man ska hålla i när man springer runt med den. Fast lillan har ändå alltid hållt i öronen och det har fungera lika bra. Hästen är alltså helt funktionsduglig även om den saknar handtag. Utan några omsvep ersätter dom mig med varor med likvärdigt värde. Så lillasyster får sig en kaninsnutte och en kanin och katt bitring och vi får behålla hästen. Mycket bra bemötande dessutom.
 
Det tredje var en radiostyrd bil som lillan fick av morfar i 3-års present från Maxi. Den fungerade inte. Vi provade tom köpa helt nya batterier och testade med det innan jag for tillbaka med den. Jag orkade inte fråga efter kvitto utan ringde Maxi och frågade om det gick bra att reklamera utan - och det gjorde det. Väldigt enkelt och smidigt. Snabbt gick det också.
 
Annat kan man säga om Coop forum som vägrade reklamera en gryta jag fick av mamma i födelsedagspresent för några år sedan. Fast det var deras eget märke vägrade dom reklamera den utan kvitto. Vem sparar kvitto på något man vill behålla undrar då jag. Jag kommer aldrig köpa något annat än mat från Coop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0