Någon typ av vardag

Vi har så smått börjat komma in i någon typ av vardag nu. Även om det är lillasyster som styr i stort sett allt. Hon är väldigt snäll men har lite bråkig mage och vill gärna ha närhet hela tiden. Det är ju en invänjning med två barn. Särskilt när ett är så otroligt beroende av en. Som tur är verkar lillan ta det hela med ro. Och verkar förstå att lillasyster behöver mycket av mammas tid just nu. Sen låter jag det vara osagt hur det hela spelar ut nu när lillan bara får vara 15 timmar på dagis from idag. Än är hon väldigt intresserad av lillasyster och vill gärna hjälpa till. Vilket är på gott och ont. Vissa saker går ju bättre än andra. Jag är hur som helst väldigt överraskad då jag trodde det skulle bli mycket mer svartsjuka och bråk. Men som sagt, än har det "bara" gått en månad. Väldigt snabbt har den gått dessutom. Jag tycker redan lillasyster ser mycket större ut. Det är hon ju också men jag vill ju att tiden ska gå jättelångsamt nu. Så vi bara kan mysa av minsting tiden. Det känns som det inte riktigt kommer bli så.
 
Igår smet vi hem till barnens mormor. Eftersom hon var ledig. Älskling jobbar eftermiddag denna vecka så vi är själva på kvällarna. Vi passade på att äta middag där och lillan fick leka av sig på lite roligare lekplatser än hemma. Även om vädret vänt till betydligt sämre på eftermiddagen då vi väl fick oss dit. Det blir ju på ett annat sätt nu när lillan behöver stimulans på dagarna och inte bara kan ligga hemma i soffan och mysa dag ut och dag in.
 
Lillan har dessutom varit sjuk, hon fick feber i torsdags och den höll i sig till lördag. Efter det har hon varit lite snorig och hes. Och väldigt understimulerad efter flera dagar inne. Jag har nojat som sjutton över att lillasyster också skulle bli sjuk och for i panik till ICA i torsdagskväll 10 minuter innan dom stängde för att köpa alvedon till henne. Än så länge verkar det vara lugnt och jag håller alla tummar och tår att hon har tillräckligt bra skydd via amningen.
 
Nu när jag ammar äter jag mycket mer än vanligt. Jag hoppas det går till sig sen när jag slutar amma annars vet jag inte var detta slutar. Det verkar som jag behöver det också. För jag går ner i vikt. Inte mycket men ändå. 4 kg kvar till startvikt nu. Då rör jag mig inte så väldigt mycket heller. Denna vecka tar älskling bajsrundan med divan så då blir det bara promenaden för att hämta lillan på dagis och den är inte lång. Jag gissar att det är så det ska vara med amningen men måste hålla lite koll så jag inte går ner för mycket.
 
Jag har anmält mig till ett mamma boot camp till våren. Det ska bli jättespännande. Förhoppningsvis får det igång träningssuget ordentligt. Det är anpassad träning för oss som nyss fått barn och barnen är välkomna, även storasyskon vilket känns väldigt praktiskt. Om någon fler är sugen så anmäler man sig här: http://lindblomma.nu/
 
Jag har inte haft tid eller ork att installera ps än heller så därför får ni hålla till godo med lite mobilbilder istället.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0