Namn

Vi har ju haft väldiga problem att hitta ett namn till lillasyster. Inte för att vi inte haft massor av olika förslag, men för att vi inte kunnat komma överens. Båda lika envisa och ingen har riktigt velat ge med sig. Till slut kände jag att vi var tvungna att bestämma oss så jag föreslog lottning. Det kändes som den bästa lösningen. Favoritnamnen i en skål och lillan fick dra. Självklart blev det inte mitt förstahandsval. Så jag får fint gilla läget. Jag kan ju inte ångra mig när det var mitt förslag. Igår skickade jag in papperet också, så nu finns det ingen återvändo heller. Nu låter det som att jag inte tycker om namnet. Det gör jag. Det är bara att jag tycker om "mitt" förslag mer. Det kommer bli jättebra. Jag måste bara vänja mig.
 
Lillasyster är supersnäll och det mesta fungerar faktiskt väldigt bra nu. Jag har börjat få koll på hennes rutiner och allt styrs efter det i stort sett. Hon är lätt att ta med när vi hälsar på folk. Hemma vill hon helst amma all vaken tid. Nu har hon ju dessutom lite mer vaken tid så jag försöker roa henne bäst det går. Hon gillar inte att ligga i nästet vidare mycket längre. Babygymmet kan vara intressant en stund. Babysittern är guld värd.
 
Hon sover bra på nätterna. Det har faktiskt hänt att hon somnat vid halv 12 och inte vaknat hungrig förrän 5 - 6 morgonen efter. Hon är inte ens 2 månader ännu. Det bådar gott för framtiden. Lillan slutade ju äta på natten när hon var 3 månader. Annars är det vanligaste 3 timmars intervaller. På natten är hon dessutom väldigt snabbmatad. Antagligen för att hon får sova kvar i sängen på min arm när hon ätit färdigt.
På dagarna kan hon äta i timmar om hon lägger den sidan till.
 
Älskling jobbar eftermiddag denna vecka. Vilket innebär att jag har tjejerna själv från halv 3 på dagarna. Det är lite halvjobbigt när han börjar så tidigt. Eftersom förmiddagarna går så fort. Kvällarna är ju jobbigast att ta själv. Nu går det ändå bra. Mycket för att lillan är så duktig och snäll. Det är tur det bara är fyradagsveckor. Jag är också tacksam att han inte jobbar helg längre. Det kommer bli lättare med kvällarna när lillasyster får mer fasta rutiner.
 
Jag är i stort sett som vanligt i kroppen nu. Vikten pendlar mellan + 3 - 4 kg vilket är bra. Eftersom jag gick ner så vansinnigt fort fast jag äter långt mer än vanligt var jag orolig att jag skulle gå ner för mycket. Så jag inte kunde amma så länge som jag tänkt. Men nu verkar nedgången stannat. Jag har därför tänkt börja träna så fort förkylningen jag har i kroppen helt gett med sig. Så kroppen håller lite bättre den här gången.
 
Bjuder på lite mobilbilder igen då jag inte har installerat ps än. Det finns inte riktigt tid för det heller. Ska se om jag kanske har ork att ta tag i det nästa vecka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0