Julkort

Vi valde att inte fara på vk:s luciafotografering i år. Dels för att vi fick sitta och vänta 3 timmar förra året, dels för att fotografen tog ca 4 bilder och dels för att lillasyster är så liten så 4 bilder inte skulle räcka på långa vägar för en "bra" bild. I efterhand fick jag höra att dom faktiskt hade 2 fotografer i år och att det gått rätt fort. Men jag ångrar ändå inte mitt beslut.
 
Idag tog jag istället saken i egna händer. La ut en filt på golvet och klädde tjejerna i rött. Dock hittade jag bara en tomteluva men det fick gå ändå. Sen la jag den ena på den andra och knäppte ett gäng med bilder. Måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet med tanke på hur dåligt ljus det var, hur otålig lillan var och hur hungrig lillasyster var. Jag skickade in bilden till luciabilagan iaf. Får se om den kommer med. Bjussar på en förhandstitt.
 
 
Antingen är jag riktigt dålig på att komma ihåg (antagligen) eller så är lillasyster väldigt tidig. Men hon har börjat le i veckan. Sådär tokcharmigt så hjärtat bara smälter. Pratar jag med henne då. Brukar hon svara. Aaauu, eller kanske uuuaaaauuu. Exakt hur gulligt som helst. Då vill jag bara stoppa tiden och stanna i den stunden i all evighet.
 
Imorgon är planen öppna förskolan på förmiddagen. Första gången för lillasyster och för lillan sen hon började på dagis. Ska bli intressant att se hur bra det kommer gå. Det kommer nog sätta ribban för hur frekvent vi kommer besöka öppna förskolor framöver.
 
Idag installerade jag till slut ps på nya datorn. Detta för att kunna redigera julkortet. Jag passade på att ta några andra med. Så har lite roligare än mobilbilder att bjuda på idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0