Glad påsk!

Det ska bli så skönt med 4 dagars ledigt nu. Då kanske vi hinner känna att det faktiskt är helg. Annars tycker jag helgerna springer förbi helt obemärkta. Jag kommer hem på fredagkväll och vaknar upp måndag morgon dagen efter. Så känns det åtminstone. Nu ska vi ju även ställa om till sommartid på söndag. Så det blir ljusare kvällar och förhoppningsvis lite mörkare mornar. Jag är inte alls van ljuset och vaknar på tok för tidigt på grund av det. Varje år är det samma sak. Det tar ganska lång tid innan jag vänjer mig. Det bör tilläggas att vi har persienner nere och mörkläggningsgardin, men jag vaknar lik förbannat av ljuset. Nu vaknar jag ju av det mesta iofs. Men att vakna klockan 5 när jag inte ska upp förrän 40 minuter senare och ha grova problem att somna om känns inte riktigt okej.
 
Här har det härjat förkylning sedan onsdag förra veckan. Lillan började med hög feber, snor och hosta och blev hemma halva förra veckan från dagis på grund av det. Denna vecka började med att älskling fick feber och sedan lillan igen. Jag for tom med henne till vc för att se så det inte var öroninflammation igen. Det var det inte. Själv har jag gått och snorat och haft väldigt känsliga bihålor. Nässprayen har varit min bästa vän hela veckan. Jag tycker det får vara nog med sjukdomar på ett bra tag nu. Det känns som vi gjort bort nästan allt på bara tre månader.
 
Därför hoppas jag på en frisk helg. Vi har inget planerat än men blir nog full rulle som vanligt.
 
Slutligen vill jag önska alla en riktigt glad påsk. Jag hoppas solen lyser på er alla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0