Bröllop och semester

Äntligen har jag fått min efterlängtade välbehövliga semester. I år kommer det inte kännas så vansinnigt jobbigt att komma tillbaka heller eftersom jag bara tänkt jobba en och en halv månad till och sedan gå på föräldraledighet ett år igen. Däremot förväntar jag mig ingen vila denna gång. Med en väldigt aktiv liten i magen och en väldigt aktiv stor på god väg in i 3-års trotsen.
 
Därför har vi inga längre resor planerade denna sommar. En sväng till Luleå för att hälsa på lillans gammelmormor och en tripp till Wasalandia är nog det längsta. Dels för att jag inte orkar sitta still allt för länge pga foglossningar och dels för att jag tvivlar på att lillan har ro till det med 1000 myror i brallan. Mest har jag tänkt försöka vila så mycket det går. Jag ska försöka väcka liv i bloggen lite mer också.
 
Vi var på bröllop för två veckor sedan. Mitt ute i skogen vid en sjö. Underbart. Bästa A och P gifte sig. Jag och älskling lämnade lillan med farfar och tog in på hotell. Det är det längsta vi lämnat bort henne någonsin. Det var med blandade känslor vill jag lova. Men allt gick jättebra och hon hade fått göra massor av roliga saker. Så det kommer absolut bli fler gånger.
Samtidigt fick jag och älskling skämma bort oss lite med hotell frukost. Sen var jag inte så överdrivet imponerad över resten av hotellupplevelsen. Värst var nog sängarna som var hårda som sten. Vilket i sin tur ledde till dålig sömn. Typsikt när vi väl hade chansen att sova ut.
Bröllopet blev jättelyckat. Bra mat, vackert brudpar och fint väder. Fast vi fick oss därifrån i hyfsat rimlig tid (12 på natten) kände jag mig bakis dagen efter. Jag drack självklart inte en droppe alkohol. Lustigt hur kroppen fungerar.
 
 
Provade även min idun mineralfoundation jag fick i julklapp för första gången. Har märkt att jag solat mig för brun för min bb cream och tillhörande puder. Som jag förvisso köpte mitt i vintern, och tyckte att idun låg närmare min sommarfärg. Väldigt imponerande. Det är i puderform och man applicerar med hjälp av en borste. Väldigt smidigt eftersom man slipper allt kladd. Dessutom täcker det väldigt bra. Det bästa är att det inte känns som man har smink på sig. Puder lägger sig lätt som en kaka ovanpå huden. Med idun kan huden andas. Det håller dessutom väldigt bra hela dagen. En favorit jag absolut kommer fortsätta köpa.
 
 
Midsommar firade vi i mammas stuga. Som vi gjort varje år sedan hon köpte den. Jättemysigt och jättekul för lillan att få leka av sig ordenligt med kusinerna utomhus. Jag tog mängder med bilder som kommer ta en evighet att rensa och redigera. Särskilt nu när mitt gamla ps inte kan läsa raw filerna från min nya kamera. Hyfsat irriterande. Det går att omvandla dom genom ett annat program. Men det tar jättelång tid och blir dessutom dubbletter av varje fil. Så jag beställde ps elements 11 för att flår ordning på det problemet. Nu har iofs älskling semester snart med så vet inte riktigt hur mycket tid jag har att lägga på fotoredigering. Men får ta det lite som det kommer tänker jag.
 
 
Igår klippte jag av mig nästan allt mitt hår. När jag kom hem sa älskling "ser du lillan mamma har klippt sig" då pekade hon på honom och sa - Som pappa. Det stämmer förvisso ganska bra. Förutom att mitt hår mitt på huvudet är snäppet bredare och längre. Känns riktigt skönt att det platta trista håret jag alltid har uppsatt är borta. Nu ska jag hålla denna frisyr ett tag. Jag har tänkt bleka det jätteblont när bebisen är född också. Vågar inte riktigt det nu när jag har reagerat så konstigt på lite allt möjligt. Tror det kommer bli riktigt bra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cilla

Super cool frisyr!!

2013-07-03 @ 15:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0