Penntroll

Det kanske inte var mitt absolut smartaste drag att klippa en super kort frisyr som måste hållas efter bara någon månad innan föräldraledighet och extremt begränsad ekonomi. Ännu mer osmart var nog valet av frisör eftersom dom är dyrast i stan. Inte nog med det har dom smyghöjt vilket gör att presentkortet jag har där inte räcker helt längre. Irriterande när dom var så dyra från början.
När jag använt dom 2 presentkort jag har där ska jag söka mig till en billigare. Så svårt kan det inte vara att hålla efter min frisyr. 
 
Det har nu gått närmare 3 månader sedan jag klippte mig sist. Jag har väntat så långt som möjligt. Tur vädret blivit kallare så jag kunnat gömma mig under mössor dom dagar håret varit helt omöjligt. Nu är det lönlöst att göra något med det. I brist på annat har jag börjat kamma det åt sidan men eftersom det börjar vara så långt överallt ser det inte klokt ut. För att vara fin över jul och nyår tog jag tag i saken och bokade klipptid nästa vecka. Nu håller jag tummarna för att lillasyster sover sig igenom hela besöket. Det finns liksom inga ursäkter när mitt hår i det närmaste liknar ett penntroll. Finns ju roligare karaktärer att efterlikna ofrivilligt. Bildkälla
 
 
Idag var lillan hos tandläkaren för första gången. Hon brukar vara väldigt medgörlig hos sköterskor och läkare men jag hade inte så höga förväntningar på detta. Det finns väl ingen som gillar att gå till tandläkaren. Är mest ett nödvändigt ont. Jag går privat numera eftersom jag tycker det är så obehagligt. 
Som vanligt var vi ute i sista sekund och fick småspringa / glida på skridskobanan dit och kom nog exakt när vi hade tid. 
Fördelen var att vi inte behövde vänta något utan fick komma in direkt. 
Helt oväntat gapade lillan större än störst. Tandhygienisten fick tom göra en snabb undersökning och konstaterade att lillan fått alla 20 mjölktänder och att hon inte hade något hål. Det är svårt att beskriva hur stolt jag kände mig över henne då. Våran lilla stora tjej. Om hon nu bara kunde gå på toan med så skulle nog tomten komma med extra bra klappar till jul.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0