Supergod lax

Bara för att jag struntade i att ta hem regnoverallen och dom fodrade gummistövlarna när jag hämtade lillan från dagis i fredags. Bara därför regnar det hela helgen. Extra retsamt när det varit så väldigt fint hela veckan. Då jag bara fått beundra solens strålar ifrån lunchsalen. Nu hade det förvisso kommit lite väl mycket om regnet kommit som snö istället. Men den lilla snö som låg hade gott fått ligga kvar. Så det blir lite ljusare nu när det mest är mörkt för jämnan.
 
I veckan har jag då äntligen fått tummen ur och ringt vc för att boka tid. V 49 får jag en kallelse. Jippi, eller? Ska bli skönt att äntligen få reda ut det en gång för alla. Samtidigt som det känns oändligt långt bort. Jag vet att veckorna bara springer förbi men ändå.
 
Farsdag imorgon. Väl förberedd som vanligt lurade jag med älskling på stan, tidigt. Vi fick faktiskt vänta 5 minuter på att affärerna skulle öppna. Det ni, har nog aldrig hänt förut.Eftersom jag i allt glömt bort present till min egen far.
 
Inte helt lätt. Eftersom en slips inte riktigt kändes rätt. Jag hoppas han blir glad för det jag till slut köpte.
Det blir aldrig billigt när familjen slösa vandrar på stan. Inte denna gång heller. Fördelen är att vi väntat en bit in i månaden och därför visste hur mycket vi hade råd att spendera. Jag fick mig två nya tröjor, Isadoras BB cream och puder, lillan två pyjamaser som jag nog ändå tror blev i minsta laget (nu får dom duga ändå eftersom jag var så rackarns snabb att klippa bort lappar och lull) en förlägningssladd till svamp lampan och älskling ett till par mys shorts. Kort och gott en väldigt bra dag på stan.
 
 
Älskling skulle på jobbfest och hockey och övergav oss redan två. Och jag orkade inte lägga allt för mycket krut på middagen. Jag hade tinat lax som jag tänkte ugnssteka och bara vispa ihop en hollandaise till. Men ångrade mig mitt i. Jag saltade och pepprade fisken. Hackade upp ett gäng gröna oliver och strödde över.. Sedan mosade jag ihop en förpackning creme fraiche med en förpackning fetaost och hällde över. För att fisken skulle bli ordentligt täckt hade jag valt den minsta ugnsformen jag har. 225 g i ungefär 25 minuter. Till det kokade jag potatis och haricots verts. Det blev supergott. Även lillan åt med glädje och det anser jag som en väldigt bra betyg.
 
 
Jag upptäckte en solig dag att jag har en glittrig orkidé. Det var inte tvärlätt att fånga på bild utan makroobjektiv men jag gjorde så gott jag kunde med dom förutsättningarna jag har. Kolla riktigt noga så syns glittret.
 
 
Till sist bjuder jag på lite godingar från superduktiga C. Tack än en gång! Det är så otroligt kul att du vill fota oss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0