Känner mig smått bitter....

Igår ändrade jag om lite här på bloggen. Ny header och presentationsbild. Ser du den inte? Uppdatera fönstret så ska det dyka upp. Det kändes mer passande i den mörka snölösa vintern.
För mig får gärna snön komma för att stanna redan nu. Men verkar vara lite önsketänkande eftersom det knappt varit minusgrader än.
 
Verkar vara mer regel än undantag att helgerna serverar rent skitväder. Två helger i rad har det varit så. Bjuder inte direkt till härliga promenader i skog och mark. Eller lekplatsbus. Snarare till en överenergisk liten som si sådär lagom efter lunch är så överspeedad att inget liksom hjälper. Annat än gå ut. Som man inte vill. Ond spiral för den trötta föräldern. För tröttare än tröttast är jag. Lite som att gå i sömnen jämnt. Det mesta går på vana. Jäkla mörker. Jag skyller allt på det. Lite tur att en kallelse till vc bör dimpa ner när som också. Förhoppningsvis är det något som går att behandla bort.
 
Blev väldigt gnälligt det här känner jag. Även det skyller jag på mörkret och tröttheten. Tur det är jul snart. Då brukar jag vakna till lite. Så otroligt mysigt med all julbelysning och pynt och bak och sång. Sen tycker jag faktiskt det är väldans mysigt att strosa runt på stan och handla julklappar. Jag ska baske mig tjuvstarta redan nästa helg och sätta upp julgardinerna. Väntar nog till första advent med ljusstakar och gran. Men sen jäklar ska här julpyntas så det står härliga till.
 
I år har jag slagit till på en julkalender till lillan också. Det tog mig ett tag att hitta en som inte hade 90% ytte pytte mini saker i varje lucka. Det blev Ecoiffier Adventskalender Ridskola 2012. Jag köpte den från Jollyroom. Vill du också köpa en finns den HÄR. Bilden är lånad från samma sida. Än vet jag inget om kvalité eller storlek. Men med tanke på hur stor lådan är. Så misstänker jag att det inte finns några smådelar där. På kartongen står det att den är  från 1,5 - 5 år. Jag tror inte lillan kommer bli besviken.
 
Har testat min nya bb-cream en vecka nu. Huden reagerar ungefär som jag trodde på en ny produkt. Blir lite sämre en tid. Jag tänker fortsätta till cremen är slut innan jag ger ett slutgiltigt betyg. Annat än smått försämrad hud tycker jag att den fungerar bra. Den jämnar ut hud tonen även om jag ser förbaskat blek ut eftersom jag inte orkar dutta på något rouge till vardags. Med mattifying pudret på det täcks det mesta. Även fast varken cremen eller pudret är täckande. En dutt rouge på det så är jag duglig för en stadsrunda. Det bästa av allt är att det inte känns som jag har 3 lager smink i ansiktet. Som det annars brukar göra. Så hittills tummen upp.
Nu syns det riktigt dåligt på bilden. Vet inte riktigt vad som hände, det var mycket tydligare på bilderna i mobilen. Men strunt samma. På bild 1 har jag just tvättat ansiktet. Helt utan smink. På bild 2 har jag smort på bb-cremen och på bild 3 har jag lagt till pudret.
 
 
Avslutar med bilder från lillans pyttedans i söndags. Hon tycker att det är jättekul. Vilket känns väldigt bra. Även om söndag morgon kanske inte är den absolut bästa tiden på helgen för hopp och skutt
 

Kommentarer
Postat av: Cillla

Jag ser den! Det blev riktigt fint! Och jag håller med dig, nu får det komma snö som får stanna. =)

Kram /C.

2012-11-20 @ 08:00:36
URL: http://ourblog.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0