Födelsedagsfirande och fotografering

Nu är sista kalaset i familjen avklarat för i år då älskling firat sin idag. Eller födelsedagsfika kanske är en bättre benämning. Inte lika ambitiöst som lillans. Älskling köpte tårta. Jag tinade lite bullar som blev kvar sedan lillans kalas och slängde ihop en kladdkaka på förmiddagen. Det blev väldigt trevligt ändå. Trots lite fattigt fika.
Eftersom jag inte tog några bilder bjuder jag på en favorit ifrån lillans kalas istället.
 
 
Vi försökte ta så lång sovmorgon som möjligt eftersom pyttedansen var inställd. Det gick sådär. Men inget tycks hjälpa, jag är lika trött som vanligt ändå. Vet inte om det är vädret eller om jag har brist på något. Men tror jag måste ta tag i det och faktiskt ringa och boka en tid på vc för en ordentlig genomgång. Nått är det som inte stämmer.
 
Igår var vi i Klabböle och tog lite nya familjebilder med bästa C. Riktigt kul. Även om vädret inte var det bästa. Å andra sidan fick vi vara helt ifred istället. Vilket inte var så tokigt eftersom jag hade med dom små monstren. Tror som vanligt det kommer bli ett super resultat. Väntar nu med spänning.
Eftersom jag aldrig hade varit där innan och det var länge sedan älskling hade det.Körde vi dit med hjälp av gps:en. Eller google maps som jag använder som gps. Vilket inte var helt genomtänkt. Den visade oss helt rätt men på den minsta och knappt körbara väg den kunde hitta. Vi svängde upp just vid Klabböleskylten in mot Klabböle. Sen in på en grusväg. Som bara blev mindre och stenigare ju längre vi kom efter den. Till slut kom ett stup. Ja det var faktiskt ett stup. Rakt ner som inte såg ut som något som överhuvudtaget liknade en bilväg. Efter lite velande och påtryckningar från älskling gav jag mig hän. Och körde ut i stupet. Pang sa det under bilen. Får hoppas det inte var något viktigt som small. Men ner kom vi iaf. Rätt kom vi också. Men från helt fel håll. Tillbaka valde vi att följa C. Den vägen var som en dröm i jämförelse.
Ångrade så fort jag kom dit att jag inte tog med min egen kamera. Omgivningen var ju magisk. Nästa sommar ska jag definitivt åka dit och fota. Tror lillan skulle tycka det var väldans roligt att röja runt på lekplatsen också. Nu var det mest blött och geggigt.
 
 
Jag vill passa på att rekommendera en jättebra sminkborttagning också. Jag köpte min för ganska länge sedan. Den är rätt dyr men värd varenda öre. Vichy Pureté Thermale. Enda nackdelen är att jag känner mig fet i ansiktet efter. Men då brukar jag tvätta med den vanliga rengöringen jag använder både morgon och kväll så går det till sig. Den tvättar bort sminket väldigt enkelt och snabbt. Går tom att använda utan vatten om tillgången inte finns. Köp den på närmsta apotek. Bildkälla,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0