Vårfint

Igår kväll fick jag ett litet ryck och vårstädade bloggen. Satte lite färg på tillvaron. Jag insåg även att headern börjar bli lite "gammal" så jag tror bestämt vi måste ta en ny familjebild i dagarna. (Om du är sugen C kan vi när du kan). Nu börjar det ju likna vår ute dessutom. Träden på gården har exploderat. Nästan från en dag till den andra har dom knoppat och blivit gröna. Riktigt trevligt.

Jag tror dock våren är lite mer framskriden i Stockholm. Jag ska dit på tjänsteresa måndag till tisdag nästa vecka. För att vara på den säkra sidan är det nog bäst att köpa med lite pollen medicin.

Nu är det inte så långt kvar till semestern heller. Det ska blir riktigt skönt. Jag längtar verkligen. I veckan ringde vi och bokade en husvagn på Ullareds camping. Precis som förra året. Denna gång är vi lite mer erfarna. Så förhoppningsvis virrar vi inte bort oss allt för mycket.

Lillan är klar med inskolningen på det nya dagiset nu. Vilket känns riktigt bra. Eftersom hon blev sjuk i mitten av förra veckan fick jag ta över denna. Allt har gått galant. Inga tårar eller tandagnisslande. Hon äter och sover. Imorgon blir första hela dagen. En riktig mjukstart då jag misstänker att många passat på att ta ledigt klämdagen.

Smått trist väder. Nog hade det varit bättre om det varit såhär igår och sol och varmt idag. För att dränera lite energi tog jag och lillan en tur till fröknarna bus på Carlshem. Lillan tyckte dock att det var mycket trevligare att sitta och leka i mitt knä större delen av tiden. Helt plötsligt blev hon tvär blyg. Lite charmigt trots allt. Lilla fröken har blivit väldigt pappig så det är skönt att känna sig uppskattad och behövd stundvis.

Vädret till trots har vi faktiskt tagit en tur till lekparken på eftermiddagen. Guldpoäng till oss. Vi var dom enda ute på hela lekplatsen... på hela kvarteret om jag tänker efter.

Avslutningsvis lite blandad kompott. Allt utom fågeln är taget inifrån lägenheten.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0