Valborg

Jag tycker det är rätt lustigt att Valborg firas så sent. Med det menar jag den tid majbrasorna staden runt tänds. För mig som har ett ganska litet barn med rätt bestämda sovtider passar dom tiderna hemskt dåligt. Jag går ju inte till en majbrasa för min egen skulle heller. Vilket gör det hela rätt komplext.

Förra året var lillan så liten att det gick att anpassa. Eller det gjorde inte så mycket om hon sov i bilen på väg dit, i vagnen och sedan på väg hem. Vi valde då att åka till Rödbäcks majbrasa. Men det var för kallt och ingen vi kände vilket resulterade i att vi stannade ungefär 10 minuter efter brasan var tänd. Med detta i rätt färskt minne valde vi att helt avstå detta år. Med all rätt. Lillan valde dock för omväxlings skull att vara upp lite senare än vanligt.

Jag är faktiskt imponerad över bristen av smällare högtiden till ära. Inte för att mina hundar någonsin brytt sig. Men jag vet flera som faktiskt gör det.

Självklart har det fina vårvädret tinat fram fotografen i mig också. Jag har suttit klistrad vid kameran under varje lekplatsbesök. Nu när lillan är i rätt ålder för det känns det väldans tacksamt att ha en stor lekplats runt hörnet. Nackdelen är att det inte är fullt lika lätt att få med henne i bilen på mornarna. i morse bar jag en skrikande och sparkande liten dam till bilen. Hon ville ju så mycket hellre gå till lekplatsen än sätta sig i den tråkiga bilen. Jag misstänker att det kommer vara mer regel än undantag framöver.

Jag kan ju omöjligt välja bara en bild när jag tagit så många. Så det fick bli ett par.














Kommentarer
Postat av: cilla

Jättefina bilder!! Hur har det gått med studiobilderna? Blev det någon bra på allihopa? Kram!

2012-05-03 @ 09:27:00
URL: http://ourblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0