Plantera med Danonino

Oftast när företag lockar barn är det med socker eller billiga leksaker, som ändå bara går sönder i slutändan. När vi började köpa Danonino till lillan följde det med dinosaurie magneter. Formade som bokstäver. Tunna och extremt lätta att riva sönder. Mer eller mindre skräp. Nu tycker lillan att Danoninos yoghurtar är så väldigt goda så vi har fortsatt köpa dom.
För tillfället följer det med små frö ark och en beskrivning på hur man enklast planterar dom i tomma Danonino förpackningar. Jättekul, tycker jag. Så kul att jag impulsköpte ett planteringskit på maxi när vi storhandlade sist. Jag ska banne mig ha en liten örtträdgård på balkongen i år. Lillan kunde inte bry sig mindre. Medan jag hoppar av iver för att frönen börjat gro. Heja.




Idag har jag besiktat pärlan. Det gick som förväntat inte allt för bra. Dock är jag inte så besviken heller. 3 av 4 fel visste vi om. Det var mer av en chansning för att se hur mycket vi kunde komma undan med. Däremot tyckte jag dom var väldigt snåla som endast gav oss en vecka att åtgärda felen. Körförbud får vi den 14:e. Så det gick raka vägen till bildoktorn efter jobbet idag. Så får den stå där tills allt är fixat. Förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid.

Lillan har påbörjat inskolning på sitt "riktiga" dagis idag. Det gick väldigt bra. Vilket är jättekul. Jag smet förbi på det gamla för att hämta blöjorna jag glömde ta i fredags. Dom saknar henne redan. Det ser jag som ett bra tecken. Våran lilla solstråle.

Jag har även fått den andra fotoboken jag beställt. Denna gång från myphotobook. Detta för att jag fick ett så bra erbjudande från groupon.
Man drar hem ett program skapat för sidan. Så vitt jag kunde se gick det bara att ha en bild per sida. Så jag valde ut 24 av mina favorit bilder och blandade hejvilt.
Den blev så fin. Jag kommer absolut beställa därifrån fler gånger. Jag hoppas bara att dom är givmilda med rabatter, för det är inte billigt.

Till sist bjuder jag på några ögonblick från helgen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0