Ofrivillig ledighet

Jag är sällan till aldrig sjuk. Jag är bara hemma ifrån jobbet om jag är döende. Dels för att jag faktiskt har arbetsmoral, men även för att jag är lite dumsnål. Detta blev ett dilemma för mig förra veckan. Jag var nämligen inte dödssjuk. Men ändå hemma från jobbet både måndag och tisdag. Det kändes lite olovligt nästan som jag fuskade för att jag var hemma fast jag inte var döende. Så på onsdagen krälade jag upp ur sängen med ynka 2 timmars sömn att skryta med (direkt resultat av extremt elak rethosta). Jag lyckades lämna lillan på dagis och ta mig själv till jobbet hel. Jag lyckades tom att jobba i några timmar. Tills jag insåg min begränsning. Dels i hur lite sömn jag klarar och dels i hur dålig min röst fortfarande var. Fördelen med allt var att jag fick tummen ur och ringa vc och faktiskt få en riktig hostmedicin utskriven. Nackdelen var att jag valde att jobba alls. För på kvällen kom febern krypandes sakta men säkert. Sen stannade den hela torsdagen och halva fredagen. Jag hade verkligen glömt hur ynklig man känner sig med lite feber i kroppen. Oj vad synd det var om mig dom dagarna. Stackars, stackars...

Med middagsplaner på lördagen började jag bli smått orolig att vi skulle bli tvungna att ställa in allt även denna helg. Detta till total social förtvivlan då jag suttit hemma i över en veckas tid. Jag skickade ett oskyldigt sms till våra gäster och meddelade mitt tillstånd. Som tur var kom dom ändå. Vi hade en väldans trevlig kväll dessutom.

Jag har även hunnit njuta lite av det fina vädret under helgen. Eftersom jag missade hela förra. Vi passade på att inviga lillans fodrade regnoverall ifrån Ellos, hennes nya fodrade regnstövlar, dom fodrade regnvantarna och dom nya solglasögonen. Det har faktiskt börjat smälta bort riktigt bra på våran gård och lillan älskar vatten. En rätt bra kombination. Jag insåg dock att hon inte hade tillräckligt bra skydd för att sitta i en vattenpöl och plaska. Vilket kanske inte var helt oväntat heller. Kameran hade jag med. 50 mm objektivet satt på. Här är ett urplock av resultatet.





I denna familj är det inte bara vi tvåbenta som tycker det är trevligt med sol. Jag skulle nog kunna påstå att hundarna uppskattar den mer än oss. Varenda litet tillfälle dom får tar dom. Särskilt när lillan lägger fram ett så ypperligt.





Här har dom bildat hög på lillans favorit gris och apa. Inte långt efter jag tog denna bild kravlade hon bestämt upp i soffan och tog tillbaka sina snuttisar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0