I brist på annat...

Älskling började sin första arbetsvecka med eftermiddagsskift. Alltså är jag helt lämnad till min ensamhet på kvällarna. När lillan lagt sig blir det helt tyst och stilla. Och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mig själv. Att tom surfa är allt för farligt. Eftersom det 9 gånger av 10 slutar med att jag råkar handla något. Oftast något helt oskyldigt på HM. Ibland en gardin eller ett kuddöverdrag. Nog för att jag alltid behöver mer saker, men någon måtta får det ändå vara. Med tanke på hur ofta älskling kommer jobba kväll hädanefter.

HM har förövrigt fått in massor av fina nyheter till både stora och små. Det kliar duktigt i shoppingnerven vill jag lova.

Den här veckan har gått otroligt fort. Jag vet inte riktigt vad jag har för dag idag mentalt. En blandning av måndag och tisdag tror jag. Det är helt obegripligt för mig att det är torsdag redan imorgon. Min sista arbetsdag för veckan. Lillans dagis har planeringsdag på fredag, vilket i förlängning innebär att jag får vara ledig. Jippie. Jag behöver verkligen en lång helg känner jag. Mys med familj och vänner. Fast jag misstänker att denna helg som alla andra kommer vara slut innan den ens börjat. Nästa vecka blir också en kortvecka. Men då på grund av kortare dagar. Eftersom jag ska gå ner lite i tid. Känns som ren lyx. Kvalitets tid med lilla söt.

Hon sköter sig exemplariskt på dagis. Så gott som iaf. Det har inte varit det minsta bök att lämna. Även fast jag väntat att dom ska ringa tillbaka mig varenda dag eftersom lillan är både snorig, hostig och hes. Men feberfri och pigg och har därför gått hela dagar. Jag hoppas att det inte blir värre än det är nu och sakta men säkert går tillbaka. Själv har jag suttit snuvig med halsont hela dagen idag. Vilket inte känns allt för bra. Jag har middagsplaner på fredag och utgångsplaner nästa lördag. Ska jag bli förkyld får det bli mellan dessa dagar. Jag antar att den stora prövningen av immunförsvaret börjar nu i samband med lillans dagis bravader. Det ser jag inte fram emot.



Gamfarbrons favorit plats.


Här sitter han så fint och väntar på maten. Jag tror banne mig han har en inbyggd klocka för mellan halv och kvart i 7 börjar han ivrigt visa att det är matdags. Dom får alltid mat efter lillan lagt sig klockan 7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0