Utgång

Jag dricker näst intill aldrig nu för tiden. För si sådär några veckor sedan fick jag helt plötsligt ett sug efter just fest. Senast jag var ut var när jag fyllde 30 förra året. Alltså rätt länge sedan. Så jag styrde ihop mina brudar och satsade på helkväll. Riktigt kul hade vi. Eftersom jag var lite förutseende och slutade dricka i tid slapp jag bli allt för bakis idag. En resorb och lunch från Max gjorde susen.

Jag vill inte påstå att jag saknar det livet. Men nog har det blivit allt för sällan. Det är faktiskt väldans roligt att slå klackarna i taket ibland. Med det menat kanske oftare än en gång i halvåret som varit den senaste trenden...



Jag har äntligen fått tummen ur och tagit bort min knöl i pannan. Den heter något som jag definitivt aldrig kommer komma ihåg. Därför knöl. Jag bokade tid hos Elmros kliniken i fredags och passade på att ta bort ett födelsemärke under hakan och ett på halsen när jag ändå var i gasen. Alla tummar upp måste jag säga. Jättebra bemötande och det gick väldigt snabbt och smidigt. Såren som nu är stora och öppna kommer läka ihop på samma sätt som ett skrapsår och därför inte lämna något ärr. Vilket är den största anledningen till varför jag valde att ta bort knölen i pannan. Jag var inte så sugen på att byta den mot ett fult ärr. Så om 7 - 10 dagarna ska dom vara läkta i samband med det kommer efterbild.

Denna vecka har varit dryg. Den började med magsjuka och när magsjukan väl gick över blev jag givetvis smittad av lillans förkylning. Detta till trots med plåster i pannan gick jag ut igår. Vilket idag har resulterat i ännu hesare stämma. Jag hoppas att jag kan prata dugligt imorgon, annars blir det lite svårt att jobba.

Jag har faktiskt inspirerats massor att fota också. Jättekul. Det blir roligare ju mer jag börjar förstå dom manuella funktionerna. Anledningen till att bilderna blev så mörka sist var för att jag lekt lite för mycket med bländaren utan att ändra tillbaka. Jag tror faktiskt jag ska börja kolla runt efter ett bra och hyfsat prisvärt teleobjektiv som nästa projekt. Efter massa roliga tips från gårdagen. Vädret inspirerar också. Full sol och droppande tak ger vårkänslor alldeles för tidigt. Med blykepsen på och kameran i högsta hugg. Här är blandade guldkorn från veckan (det är allt annat än lätt att fota ett barn som aldrig sitter still).


Detta vaknade jag upp till idag :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0