Sjukstuga

Här har vi sjukstuga just nu. Jag har väntat på det hela veckan. När älskling hämtade lillan på dagis i måndags varnade dom för ögoninflammation. Jäklar tänkte jag, nu måste jag vabba hela veckan och väntade mig att dom skulle ringa på tisdag. Det gjorde dom också. Men ångrade sig och lät henne vara kvar. Hon hostade ganska mycket natten mot idag, men var ändå pigg och glad i morse. Så jag körde henne till dagis och hoppades på det bästa. Vid lunch ringde dom hem henne. Hosta, snor, ett infekterat öga och en skvätt feber bjuder hon på. Å andra sidan är hon aldrig så mysig och kramgo som när hon är sjuk. Något gott i allt det onda. Vårat lilla hjärta. Håller tummar och tår att det inte blir så mycket värre än just nu, och nattade henne med en slurk hostmedicin och alvedon (för att hjälpa naturen på traven lite).



Såren efter födelsemärkena och knölen som jag tog bort börjar se riktigt bra ut. Än har det inte läkt helt. Men det är på god väg. Därför kan jag inte uttala mig om ärrbildning ännu. Men såhär ser det ut nu iaf.



Bokrean är ett trevligt fenomen. Extra mycket nu när jag faktiskt tar mig tid att läsa lite varje kväll. Så när CDON erbjöd fraktfritt på förhandsbeställningar av bokrean kunde jag inte motstå frestelsen. Hela 5 böcker åkte i varukorgen. Faktiskt inte en endaste en till mig. Utan allt till lillan. Hon ska minsann bli en liten bokmal hade jag tänkt. Därför håller jag på att lagra upp med massor av fina böcker så vi kan läsa godnattsagor tills hon flyttar hemifrån.
För att variera lite från pekböckerna hon har i kartong fick hon faktiskt två hon (vi) kan läsa redan nu.



Nu får det faktiskt räcka med vinter. Det snöar och snöar och snöar. Men hinner inte töa bort något mellan gångerna. Helgen bjöd på snöstorm till mitt stora förtret. Det satte tvärstopp för mina fotoplaner. Det satte tvärstopp för alla planer egentligen. Det tog mig en timme att skotta fram bilen på söndagen. För att upptäcka att det var lika mkt till att skotta för att ta sig ut till vägen. Då gav jag upp. Vi hittade hem till syrran trots detta. För att rasta lillan lite. Det behövs liksom.


När man inte kan gå ut...


Om det kunde börja smälta bort lite kanske....

Kommentarer
Postat av: Jennie

Lillgumman då, åkte hon på ögoninflamation dessutom..uscha! Hoppas de går över snabbt så de inte blir allt för jobbigt för henne. Snön börjar faktiskt närma sig sitt mått nu..älskar snö men nu får de inte snöa en decimeter till!! :) Kram!

2012-02-23 @ 09:13:06
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0