Kalas

Jag har tänkt hela dagen - idag ska jag minsann blogga.
Älsklings semester är slut och första arbetskvällen är ikväll. Dessvärre är lillans rutiner helt åt skogen. Semesterns bittra efterverkningar. Jag vet en liten tjej som kommer vara väldigt, väldigt trött imorgon när hon ska på dagis. Förhoppningsvis går det till sig fort när vardagen kommer ikapp även henne.
 
Nu när jag äntligen fått henne i säng. Jag hoppas verkligen att hon tänkt stanna där denna gäng. Det är andra gången ikväll jag försökt lägga henne nämligen. Så känner jag kanske efter lite för mycket. Men jag är helt utslut och huvudet är helt tomt. Det kanske är bra. Eftersom jag också behöver komma i säng i rimlig tid och vakna väldans tidigt imorgon. Men jag tror detta inlägg mest blir svammel.
 
Bästa C har fotat oss på Bölseholmnarna för några veckor sedan. I fredags fick jag en liten sneak peek av resultatet. Det känns mycket lovande. Superfina bilder hittills. Jag är riktigt nyfiken på resten.
 
 
Vi ska flytta. Inte långt men mycket större. Vi byter vår 3:a mot en grannes 4:a. Det kommer bli så bra. När allt är klart. Just nu känns det mest som en plåga. Jag avskyr att flytta. Eller själva flytten i sig åtminstone. Älskling är ivrig och har redan börjat packa. Vilket är jättebra. Hade det varit upp till mig hade jag nog stått i panik kvällen före och vräkt ner i kartonger. Månadsskiftet som kommer har vi bestämt. Då byter vi. Så därför hoppas jag på allt annat än regn den lördagen. Eftersom gräsmattan kommer få fungera som tillfällig avlastningsyta. Det kommer säkert gå bra, men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig en smula. Kontrollfreak som jag ändå är av naturen. Hur allt ska gå ihop? En sån där gnagande, orolig fjäril som flugit vilse i min mage. Jag misstänker att jag får leva med den tills allt är färdigt. Tur det är mindre än en månad kvar.
 
Därför är det trevligt med distraktion. Jobbet gör ju självklart sin del. Igår roade vi oss med en stadsrunda och veckohandling idag har 2 2-års kalas stått för den biten. Två små damer som blivit ett helt år äldre. Lunch och tårta fick vi på det första. Lillan prov lekte med alla leksaker hon kunde hitta. Jättemysigt.
Studsmattan stod för all fokus på det andra. Hoppa studsmatta är bland det roligaste lillan vet. Nästan alla mammagrupps barn (och föräldrar) var där också. Riktigt trevligt. Smörgåstårta fick vi till middag.
Straffet är nog att jag inte orkar något nu istället. Jag som lovade älskling att jag skulle gå igenom badrumsskåpet ikväll. Till mitt försvar har jag faktiskt plockat ihop det som ska slängas iaf.
 
 
Jag tror banne mig jag packar ihop och kryper till sängs nu med. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0