Sjuk

Jag kan nog knappt minnas när jag hade feber sist innan lillan började på dagis. Nu är det andra gången jag har det. Kom från ingenstans. Verkligen. Efter jobbet igår hade jag lite, lite ont i halsen. Inget jag reflekterade allt för mycket över utan jag och älskling började rensa köks skåpen och packa i lådor inför flytten. Kände mig lite mer slut än vanligt och satte mig pall i soffan efter ett tag. Då kom frossan. Vad sjutton tänkte jag och grävde fram två alvedon. Ont i hela kroppen hade jag dessutom. Älskling började också känna sig ynklig och efter lillan somnat bäddade vi ner oss med varsin filt i soffan. Han somnade nästan direkt medan jag blev lite piggare av alvedon boosten. Imorgon, tänkte jag, är det säkert bättre.
 
Eller inte. Vaknade i morse med feber igen. Suck. Satte i mig mina sista alvedon och körde lillan till dagis. Hon är frisk som en mört såklart. Älskling pinade iväg till jobbet och jag bestämde mig efter mycket velande fram och tillbaka att stanna hemma. Trots en hel karensdag. Surt. Men förmodligen rätt val. Så nu sitter jag mest och väntar på att ICA ska öppna så jag får mig nya alvedon ifall det skulle vara en seglivad feber.
 
Typiskt att det här skulle komma just nu. Egentligen finns det väll ingen bra tid att vara sjuk. Men jag har ju just börjat jobba igen efter semestern. Dessutom är sommaren den absolut sämsta årstiden att vara sjuk. Tur det är lite svalare ute på morgonen iaf.
 
Nog om det. Helgen bjöd på mysigt dop och mys med delar av mammagruppen.
 
Vi ska börja pyttedans till hösten (förhoppningsvis hela mammagruppen). Det känns jättekul. Jag tror jag är mest peppad i vår lilla familj. Jag tycker det är jättekul med dans. Ska bli kul att se vad lillan tycker.
 
Nä nu bär det raka vägen till ICA, sen ska jag bädda ner mig i soffan och försöka sova en stund.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0