Vårlack

Det tråkigaste att lägga pengar på måste vara bilen (och tandläkaren). Det är ett nödvändigt ont. Nu har förvisso saaben hållit bra och det har varit lite fel och inte allt för dyrt att fixa. Men ändå. Natten mot måndag la bromsarna av. Dom behövs ju för att över huvud taget kunna köra, så bilen åkte till bildoktorn på studs. Nu hade han inte riktigt tid att ta sig an pärlan förrän i slutet av denna vecka. Snart ska den besiktas också. Det brukar inte gå så bra. Alltid är det något. Ska bli spännande att se hur dyrt det blir denna gång.

Detta resulterade i att jag har fått lämna och hämta lilla söt på dagis denna vecka. Sicken bonus. Allt helt plötsligt få sluta tre varje dag istället för fyra.

Hon har faktiskt blivit erbjuden en plats på vårt förstahandsval. Hon kommer börja där redan i Maj. Tummen upp, big time. Det ska bli riktigt skönt. Dels är det väldigt nära hemmet. Det ska också bli skönt att få en stabilitet och varaktighet i tillvaron för henne. Hon trivs jättebra där hon är nu. Men eftersom jag hela tiden vetat att hon skulle gå där max en termin har jag inte riktigt orkat engagera mig. Det kommer bli ändring på det nu. När jag vet att hon kommer vara där tills hon börjar skolan. En kompis får hon med sig från sitt nuvarande dagis också. Det kommer bli så bra.

För att muntra upp mig själv i snöiga april dagar. (Har det snöat varje dag i april hittills? Förbaskade väder). Köpte jag mig lite färgglada nagellack när vi var på stan i lördags. Av dom nedan unnade jag mig nummer 40, 54 och 299. Just nu ångrar jag att den gula inte fick följa med hem också (skulle ju va perfekt under påsken). Dom finns på bik bok för en billig peng. Jag som aldrig använder nagellack annars. Bli inte förvånad om jag har mer lack på fingrarna än naglarna framöver, tills jag fått ordning på målandet med fel hand. Bildkälla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0