Studiofoto

Jag gillar att fota. Mest lillan numera. Det var därför jag köpte systemkameran. Nu vill jag självklart ha ett värre kamerahus och fler objektiv och blixtar. Mycket vill ha mer. Hur som helst är fina utomhusbilder inte ett så stort problem. (Särskilt inte med mitt fina zoom objektiv). Eller jag vill inte tro det iaf. Förhoppningsvis blir jag lite vassare på photoshop och kan därmed fixa bilderna just som jag vill ha dom.

Studiobilder är en helt annan femma. Dels har jag inget bra rum att tillfälligt slita fram en fin bakgrund och ljussätta exakt som jag själv vill. Sen har jag inte utrustningen för att kunna göra detta även om jag hade rummet heller. Därför blev jag genast super intresserad när jag såg att Andreas på fotonord har en barnfotokampanj nu. Han bjuder på fotograferingen sen får man om man vill, köpa dom bilder man vill. Jag kikade lite snabbt i hans portfolio och bestämde genast att detta måste vi göra. Så jag skickade ett försynt mail och frågade om det möjligtvis kunde gälla hundarna med. Och visst kunde han tänka sig det. Så nästa söndag vid lunch ska vi dit hela familjen för att få en perfekt bild på lillan och dom små monstren. Lycka.

Lillan är överallt och ingenstans. Hon har så mycket spring i dom små benen att det nästan är ett måste med iaf en aktivitet per dag. Annars går hon lös som en rastlös hund (alla som har hund förstår exakt vad jag menar). Hon gör ALLT hon inte får göra. Senast har hon kommit på att det är väldans kul att klättra på skötbordet. Att hon sedan inte kan sitta rakt på hyllplanet utan slår huvudet så tårarna rinner. Är bortglömt efter några minuter, därefter samma visa igen. Jag tycker att hon rimligtvis borde komma ihåg hur det blev gången innan, men icket. Skam den som ger sig....



Älskling var ute på galej i fredags. Jag kände inte för att sitta ensam och bjöd därför hem en vän på middag. Vi åt och drack vin och pratade och pratade. Riktigt, riktigt trevligt. Något vi absolut måste göra om fler gånger. Tack för en mycket bra kväll bästa C.

Annars har vi inte gjort allt för mycket denna helg heller. D kom hit med sina flickor i lördags. Lillan lekte och stod i så hon var nöjd resten av dagen. Vilket var väldigt skönt.



Jag har även hunnit fota lite. Eftersom det börjar vara riktigt ljust ute på dagarna är det även ljust inne. Jag kan alltså fota utan blixt och ändå få riktigt bra bilder. Jag har lekt lite med slutartider. Resultatet blev väll inte riktigt som tänkt. Men jag blir bättre och bättre.








Kommentarer
Postat av: Anna

Söt Tuva! Var väldigt länge sen vi sågs nu ;)

2012-04-15 @ 21:59:44
Postat av: jenny O

Du e så duktig lotta! Blir sugen på en kamera jag med, kanske får fråga om tips då:)

2012-04-16 @ 20:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0