Smartson

Eftersom jag gillar sånt som är gratis har jag givetvis registrerat mig som testpilot hos Smartson. Det är betydligt enklare än buzzador. Det enda dom kräver är ett blogginlägg som man enkelt skickar från mailen. Sen tror jag det kommer ett frågeformulär som jag ska fylla i också. Det är jag däremot inte alls säker på då det inte dykt upp något än. Relativt lätt verkar det vara att komma med i testerna dessutom. Jag har inte varit med allt för länge men har redan fått testa Findus grönsaker perfekta till...., Blå bands kryddmix fläskfilégryta med kantareller och Bifido fruktdryck.

Nu är ju inte dessa produkter jättedyra om jag skulle få för mig att köpa dom. Men gratis är gott... För det mesta.

Vi började med fläskfilégrytan med kantareller. Som faktiskt var riktigt god. Jag kan tänka mig att den skulle bli ännu liter godare med extra svamp och lite bacon. Som receptet på baksidan antydde. Men den dög gott som den var också. Den kommer jag definitivt göra fler gånger. Även lillan åt glatt. Dock inte så mycket gryta. Hon tycker ris är fantastiskt gott.



Sen tog min Proviva lägligt nog slut. Åhååå tänkte jag och löste in checken jag fått för Bifido med aktiv bakteriekultur. Den blir bra till frukosten imorgon. Dock var det rätt snålt med smaker så blåbär fick liksom duga. Jag är van att dricka mangojuice till frukost allt annat känns lite trist. Väl upphällt i glas var den även rätt trist. Tjock konsistens vittnade mer om soppa än dricka. Smakade inte så väldans bra heller. Nej tack, när den är slut återgår jag till Proviva mango igen.



Slutligen Findus grönsaker perfekta till... Fisk valde vi efter velande fram och tillbaka. Inte för att det fanns så många goda varianter att välja på, snarare tvärt om. Det blev den jag trodde jag kanske kunde ha användning för. Eftersom jag har dålig fantasi och mixen dessutom såg rätt trist ut gick jag på receptet på baksidan av påsen. Foliepaket med fisk. I brist på annat tinade jag upp ett paket abborre.
Det blev okej. Eller hyfsat kan man också säga. Inget jag kommer lägga pengar på att köpa. Men roligt att få prova iaf. Det var på tok för mycket bönor i mixen. Vilket var lite trist.
Jag hade köpt till en mangoraja sås för att det inte skulle bli så torrt. Tror den räddade paketen lite.



Jag roar mig för tillfället hemma med lilla söt. Hon har en infekterad stortå. Stackarn. Igår ledde det hela till feber på kvällskvisten. Så idag har jag bunkrat upp med kompresser och alsolsprit för att driva ut varet. Förhoppningsvis. Annars blir det läkarbesök i slutet av veckan. Hon är ändå pigg och glad fast hon har ont i tån. Men inte tillräckligt för att det ska kännas bra att lämna henne på dagis.




I övrigt har Påsken varit ganska lugn. Vilket känns skönt. Såna helger behövs också.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Stackars liten då, hoppas de går över snabbt för hon lät inte glad på den lilla lilla stortån. Kram kram!!

2012-04-10 @ 21:50:12
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0