Mässling

På 18 månaders kontrollen blir barnet vaccinerat för mässling, påssjuka och röda hund. 1 - 2 veckor efter sprutan kan barnet visa symptom på mässling. Som en liten minimässling, som vår bvc sköterska så fint la fram det.

Lillan hade igår kväll 38 graders feber. Skit tänkte jag, nu blir det ingen fotografering. I morse var febern som bortblåst och lilla fröken i topp form. Så vi har agerat därefter.

Fotograferingen gick väll ungefär som förväntat med två hundar och en 1,5 åring. Det var väldigt stökigt. Vi mutade hundar och barn för att få dom att sitta något sånär nära varandra och hyfsat stilla. Detta innebar i förlängning att lillan hade söndertuggade kakor i munnen på varenda bild hon inte hade händerna i munnen. Jag tror dock fotografen lyckades fånga någon bra bild på dom alla 3. Förhoppningsvis går det att redigera ihop till en bra. Vi valde att ta några på lillan ensam också. Ifall mor och far föräldrar skulle vara intresserade av en kopia. Jag väntar ivrigt på länken till bilderna (och har gjort det sedan vi lämnade studion). Men börjar misstänka att den inte kommer komma idag.

Väl hemma passade jag på att knäppa lite egna bilder.







Lagom till lillan skulle bytas om till pyjamas upptäckte jag till min förskräckelse lite röda prickar på magen och benen. Jag vet med säkerhet att det inte är vattkoppor så det lämnar inte så mycket tvivel.. Särskilt eftersom det var 1 - 2 veckor sedan hon fick sprutan. Typiskt. Enligt sjukvårdsupplysningen ska det inte smitta. Så det beror alltså helt på hur lilla fröken mår imorgon ifall det blir dagis eller inte. Säkrast är nog att ringa innan jag åker hemifrån för att säkerställa att dom ens tar emot henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0