Lönedag

Det är alltid lika kul när lönen kommer. Dock inte lika kul denna månad som andra. Jag har varit lite sjuk och vabbat lite och det hela slutade med en kraftigt nedbantad lön. Att försäkringskassan dessutom är så otroligt snabba på att betala ut vabb pengar gör inte saken bättre. Dom är liksom redan spenderade. Så vi får nog leva rätt snålt denna månad. Dessvärre behöver saaben besiktas och vi har planer på heldag på travet på lördag. Det gäller att hålla hårt i plånboken för att denna månad ska gå ihop.

Jag har äntligen beställt fotoboken jag knåpade ihop för några veckor sedan. Den jag fick 72% rabatt på via groupon. Ska blir jättekul att se hur den blev.

Det är extra trist att ha lite pengar såhär på vårkanten då det bara sliter i shopping tarmen. HM har så mycket snyggt nu att jag lätt skulle kunna köpa ett av varje plagg i butiken. Jag har faktiskt unnat mig lite. Några skjortor och byxor och shorts. Men oj vad mycket vill ha mer. Det kliar rent i fingrarna. Så just nu har jag förbud att gå in på deras shop online sida. För jag kan banne mig inte låta bli att beställa något. Dessutom har jag spanat in sötaste settet till lillan på Lindex. Där jag även sett ut ett par jeansshorts till mig själv. Det här kommer bli en hård månad...


Godbitarna på Lindex.


Mina senaste köp från HM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0