Vintertid och dop

Jag har alltid problem att komma ihåg om jag ska ställa fram eller bak klockan vid vinter respektive sommartids byten. Varför jag inte lärt mig det ännu vet jag inte. Det bara är så. I år hade jag lyxen att min nya fina telefon helt enkelt gjorde det åt mig. Så när jag vaknade i morse hade den praktiskt nog redan ställt om sig. Väldans smidigt för en virrpanna som mig. Med alla modernligheter jag har på telefonen. Jag kommer liksom aldrig kunna gå tillbaka. Till en "vanlig" telefon igen.

Den har även hjälpt oss hitta till kyrkan idag. Vi har varit på dop. Dubbeldop för att vara exakt. Två bröder. I Holmsunds kyrka. Jag har inte spenderat särskilt mycket tid i Holmsund. Nästan ingen faktiskt. Därav hittar jag inte någonstans där. Eller jag kanske hittar till badhuset. Nu hade jag en liten hint om var vi skulle. Men tog Google Maps till hjälp för säkerhets skull. Den fungerade fin fint som gps. Helt gratis dessutom. Heja smartfones och alla praktiska gratis appar.

Dopet var jättefint och väldigt trevligt. Värdparet hade lagt mycket tid på dekoration och fika. Riktigt gott fika bör tilläggas. Min middag bestod av två bitar smörgåstårta och ett gäng kakor. Fem stjärnor av fem möjliga. Lillan tyckte också det. Hon fick smaka på allt och avslutade med en varmkorv. Sen tänkte jag att hon skulle få bränna lite energi på golvet tillsammans med dom andra barnen. Jo just. Det första hon la märke till var trappen utan grind. Sen ville hon inget annat än att klättra i den. Det finns nämligen inget som slår att klättra i trappen just nu. Inte idag iaf. Väl uppe hittade hon ett akvarium med massa fina fiskar just i hennes höjd. Det fanns även en väldans rolig gång hon kunde springa fram och tillbaka i. Varje gång jag bar ner henne och satte henne på golvet drog hon iväg till trappen igen så fort dom små benen bar henne. Man skulle kunna säga att vi var ganska osociala. Men jag väljer att inte se det så.




Dagen avslutades i sjukdomens tecken. Med ett besök hos bästa moster och lilla R som nyligen fått vattkoppor. Som vanligt delade dom på det mesta. Så förhoppningsvis har lillan små prickar på g om två veckor. Det skulle vara praktiskt att göra bort det innan hon börjar på dagis. Så slipper vi vabba i två veckor istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0