Fotografering i naturen

Lillans dåliga nattsömn har fått sin förklaring. Tror jag i alla fall. Två små gaddar har tittat fram inom loppet av en vecka. Inte så konstigt att fröken sovit oroligt. Nu hoppas jag att resten av tänderna håller sig lugna ett slag. Så alla får sova i lugn och ro en vecka eller två.

Den här helgen hann bara börja så tog den slut. Så känns det. Tiden springer iväg och jag hinner banne mig inte ikapp. Trevligt har vi haft. Med shopping i stan, 2:års kalas, fotosession på Bölesholmarna och 1:års kalas. Kanske inte låter så mycket för världen, men det har varit full rulle från morgon till kväll. Så någon vila blev det inte denna helg heller. Nästa känns faktiskt lovande. Så därför lovar jag mig själv exakt nu att inte planera något alls nästa helg. Så kanske, kanske jag lyckas få mig en vilodag trots allt.

Solen har lyst varenda dag sedan jag började jobba igen. Typiskt. Varför kunde den inte titta fram när jag fortfarande var hemma. Så hade jag haft lite mer tid på mig att knäppa trevliga höstbilder. Naturen är aldrig så vacker som på hösten. När allt sprakar i gult, orange och rött. Fantastiskt. Därför tog jag mig själv i kragen i lördags och drog ut lillan i vagnen för att fånga ögonblicket. Varför jag inte tänkte på att sätta henne bland alla löv. Kan jag inte svara på. Tydligen tyckte jag det passade utmärkt att dekorera varje bild med barnvagnen. Nåja, bilderna blev fina ändå. Jag testade även självutlösaren på kameran och lyckades föreviga mig själv på några bilder med.
Observera lillans nya mössa (från HM). Kanske den sötaste som finns.



Inspirerad av detta och det faktum att jag var lite väl sent ute eftersom solen var på väg ner. Slängde jag iväg ett sms till C för att höra om hon var sugen på att fota hela familjen. Inte en endaste liten bild har jag på oss allihopa tillsammans. Då räknar jag med Bill och Bull (hundarna) också såklart. Fotogalen som hon är hoppade hon givetvis på chansen att få testa sina nya objektiv. Så vi packade ihop hela familjen i bilen och styrde ner till Bölesholmarna i hopp om fin natur som bakgrund. Jag är nu extremt nyfiken på resultatet av dagen och helt övertygad om att vi kommer förstora och rama in minst en av bilderna.




Jag har varit rätt aktiv med kameran i övrigt. Så för att detta inte ska bli en evighets långt inlägg tar jag resten i bilder.



Sockerbost efter 2:års kalas hos A.



Här hjälpte hon mig att sortera tvätten, mitt i allt tog hon en liten vilopaus. Det blev nog lite övermäktigt.


Testar pappas mössa och peppar för 1:års kalas.



Söta R tyckte att lillan behövde låna hans tutte när hon ändå låg så fint på golvet.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hur gör du när du har svartvit och sen bara en färg? Är det med kamera eller mobil? Blir så fint.



Hälsa C nästa gång.



Kram kram

2011-10-17 @ 09:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0