Härliga höst

I förrgår visade termometern detta ungefär vid denna tid. En sista ljummen sommarkväll. Det tackar jag för. Snart kommer väll snö och busväder. Så jag tar tacksamt emot allt som påminner lite om sommaren. Fast jag tycker nog ändå att hösten är den vackraste årstiden.




I fredags tänkte jag lura med mig syrran och R till öppna på Ålidhem. Hon har aldrig varit där och det är min sista lediga vecka. Så jag täckte liksom slå två flugor i en smäll. Rasta småttingar plus sällskap. Super kombo. Jag är inte särskilt planerad av mig. Eller oftast är jag nog det. Inte då. Öppna hade stängt så klart. Bara för att jag inte dubbelkollat på nätet innan. Dom brukar ha öppet fredagar. Jag var där senast förra fredagen. Typsikt. Som tur var hade kyrkan bebis fika. Så vi ändrade snabbt om dagens agenda och begav oss dit istället. Bra lokaler och riktigt billigt fika. Det kan knappt bli bättre. Senast vi var där var småttingarna bara några månader gamla. Jag tror inte ens dom satt själva. Nu är det lite mer action. Lite full rulle all vaken tid. Om inte mamma har något riktigt gott att muta med. Då kanske, men bara kanske dom har tid att sitta still en liten stund. Som tur var finns det ett stort lekrum med allt tänkbart i lekväg. Super. Tyckte både lillan och kusinen. Dom röjde som aldrig förr. Lillans blyghet var som bortblåst och jag drog en lättnadens suck. Det måste varit något väldigt snabbt övergående. Hennes blyga fas. Jag hoppas allt är tillbaka till det vanliga igen nu.






På kvällen hade jag bjudit hit en vän. Vi skulle ha tjejmys när älskling gaddade andra handen och hejade löven till seger. Jag var inte riktigt i fas och både lillans middag och våran blev förskjuten. Men väldigt trevligt var det. Hon uppskattade maten och ville gärna ha receptet. Så C receptet på det vi åt hittar du HÄR dom andra två grytorna jag pratade om hittar du HÄR och HÄR. Tack för en väldigt trevlig kväll.

Idag har solen lyst hela dagen. Jag kommer inte riktigt ihåg när det hände sist eftersom det känns som det regnat varenda dag i september. Vi låg ändå inne hela förmiddagen. Så lillan kunde sova inne i egen säng. Det fungerar bäst så. Jag var inte upplagd för något heller egentligen. Jag börjar ju jobba igen på måndag så jag laddar lite för det. Syrran ringde och tyckte det var onödigt att kasta bort dagen helt. Så hon tog med barnen och mötte upp oss vid våran lekpark. Så ungarna fick löpa fritt. Typ. Lillan tyckte allt var mycket trevligare när hon hade R att leka med. Dock blev hon lite väl kavat och försökte äta upp varenda bär hon kunde hitta i sanden. Då bärbuskarna är planterade runt alla sandlådor var det i stort sett omöjligt att hålla henne undan. Vilket gjorde henne väldigt frustrerad. Nästa gång väljer vi nog en lekpark utan bär. För säkerhet skull. Stora kameran fick jag med mig ut. Riktigt bra bilder blev det. Så jag bjuder på lite av dagens skörd.










Dagens middag blev pasta med laxsås. Riktigt gott. Recept hittar ni HÄR. Det ser kanske inte jättegott ut. Men det var det. Testa vetja. Jag använde fryst lax i portionsbitar. Det fungerade utmärkt.



Kommentarer
Postat av: Cilla

Tack själv för en jättetrevlig kväll!

Det ska vi absolut göra om här snart :)



Kram /C.



Ps. Tack för recepten!! ;)

2011-10-02 @ 19:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0