Idiotiska bilförsäkring

Igår fick jag en betalnings specifikation från Redo försäkringar. Det är alltså det försäkringsbolag jag tecknade en försäkring till min bil för dryga året sedan. Helt plötsligt har dom hux flux höjt premien med ungefär 1000 kr. Kanske lite mer tom. Jag tappade hakan när jag insåg att jag skulle behöva betala nästan en hundring mer i månaden. Fort som tusan började jag kolla andra försäkringar för att sänka kostnaden.

Idag gjorde jag det rättare sagt. Jag kom så långt att jag hittade ett försäkringsbolag som skulle halvera kostnaden. Jippiiiee det vill jag ha. Utbrast jag käckt. Allt gick min väg tills jag ringde till Redo försäkringar. Där blev det tvärstopp. Jag fick inte byta försäkring. Jag hade tydligen godkänt ett års förlängning av den befintliga försäkringen genom att betala den senaste fakturan (autogiro). Hur är detta möjligt? Jag fick brevet igår. Tyckte jag irriterat. Det dög inte. Tydligen hade dom skickat ut ett brev 1:a september som berättade vad jag skulle betala framöver och även att jag fort som tusan skulle byta bolag om jag nu ville det. Detta brev har jag aldrig fått. Det förklarade jag tydligt för killen jag pratade med. Som började bli mer och mer irriterad på mig. Jag förklarade även att om jag hade fått detta brev hade jag ju givetvis ringt direkt då. Men nu hade jag inte fått det utan ringde när jag fick betalnings specifikationen istället. Eftersom det är det enda brev jag fått. Då får du ta det med posten. Tyckte killen. Varför undrade jag. Sen frågade jag om han trodde att posten skulle betala mig dom 1000 kr jag kommer förlora genom att jag inte får byta försäkring. Det trodde han förstås inte. Det gjorde inte jag heller. Jag frågade även varför jag ska bli lidande på grund av postens slarv. De bör poängteras att detta handlar om 7 ynka dagar. 7 dagar sen var jag därför kunde jag inte byta försäkringsbolag. Då frågade jag killen om han då kunde sänka min premie eftersom det trots allt är deras jävla regler som styr detta. Utan dom hade jag kunnat byta och allt hade varit frid och fröjd. Men det kunde han givetvis inte. Han som vid detta lag var väldigt irriterad på mig påpekade att det faktiskt var mitt ansvar att hålla reda på när jag tecknat försäkringen. Han höll tydligen reda på alla sina. Jag brann av och blev riktigt otrevlig. Ungefär där brast allt. Det var ingen mening att fortsätta konversationen. Så jag tackade för ingenting och meddelade att jag minsann kommer byta försäkring så fort jag får. Jag hoppas att jag inte behöver ha något att göra med idioten fram tills dess. Ett tips teckna INTE försäkring hos Redo försäkringar. Eller gör det för all del om du är ute efter en otrevlig och arrogant kundtjänst.

Så fick jag det ur systemet.

Ikväll är det storbak. Inför lillans kalas på söndag. Imorgon har jag inte tid. Så därför fick det bli idag. För att fira min första riktiga helg på ett år. Det känns som jag nog inte borde sätta mig ner. För då finns det risk att jag somnar. Utan bara köra på tills allt är klart. Därefter hägrar nog sängen mest av allt.




Kommentarer
Postat av: Jennie

Nääe men va faan äre för bolag?? Ring upp högsta hönset å säg de att får ja inte byta så kommer ja å gå till media..sånt brukar oroa dessa företag som inte är så "kända". Jag personligen har aldrig hört talas om bolaget. Men prova ett samtal med en hög ansvarig, då brukar de kunna lösa sig, påpeka även kunservice bemötande, kan ge killen kicken men de skulle de nog faan va värt.

2011-10-07 @ 21:30:04
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: Bitte Kråkbo

Ikväll är sista chansen att tävla om en valfri vara värd 200 kr.

Delta gärna=)



http://www.lovemercury.se/?p=4441

2011-10-09 @ 19:30:34
URL: http://www.lovemercury.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0