1 år

Idag fyller lillan 1 år. Ett helt år. Jag har svårt att begripa det själv. Det känns som 4 månader, på sin höjd, sedan vi kom hem med knytet från bb. Det har varit det bästa året i mitt liv. Överlägset. Även fast tålamodet testats ett par gånger. Hon är ljuset i våra liv och så mycket mer. Älskade barn.

Egentligen hade jag tänkt skriva lite vad som hänt och hur hon utvecklats. För min egen skull. Så det blir lättare att hålla isär när åren går. Men jag vet inte riktigt var jag ska börja eller sluta. Så jag tror det får bli någon annan dag. Däremot kan fröken numera stoltsera med ännu en tand. 7:e i ordningen. Jag håller tummarna och tår och hoppas att detta är orsaken till lillans rubbade nattsömn på senaste. Då vet jag att det är snabbt övergående. Annars vette sjutton.
Hon har även lärt sig att vända lära-gå vagnen. Som videoklippet innan visar. Det ser för hejigt ut. Samtidigt som det är väldans praktiskt eftersom vi inte behöver springa efter henne riktigt lika mycket nu längre.

Självklart har hon fått sig ett kalas. Med kakor, bullar och muffins. Men ingen tårta. Det får hon den dag hon själv ber om det. En massa fina presenter har hon fått också. Hon tackar alla så väldigt mycket och låter hälsa att hon är mycket nöjd över varenda en. Besök av både stora och små har vi haft. Som en stadigt ström hela dagen. Riktigt trevligt. Men än har vi fika över. Så om någon känner sig lite fika sugen. Kika förbi någon kväll vetja.











Gårdagen spenderades på loppis, stan och 30:års kalas.
Loppisen var Nolias barnloppis. Denna gång hade vi barnvakt och for båda två. Men jag var inte lika imponerad som förra gången. Egentligen var jag ute efter böcker. Gärna såna man känner igen ifrån när jag själv var liten. Men väl där hade jag inte motivationen att gräva igenom back efter back med mestadels skräp. Istället fyndade vi en pussellåda, ett IKEA torn, ett mjukisdjur, en klänning och ett par vinterskor.



Vi stressade igenom stan eftersom jag varken ägde en spritzer eller ett rött läppstift. Present till födelsedagsbarnet saknades dessutom. Efter vel och grubbel valde jag tillslut något jag själv ville ha. Vilket jag tror föll C i smaken.

Det var en temafest. Maskerad med filmtema. Vi har ju som vanligt dålig ekonomi. Lite extra dålig denna månad då jag glömt fylla i föräldradagar för halva september. Så därför hade jag väldigt begränsade valmöjligheter. Jag gick på den linje C föreslog på våran tjejkväll. uma Thurman i pulp fiction. En peruk var jag tvungen att köpa och det röda läppstiftet. Resten fanns i garderoben. Kanske inte jätte likt. Men inte helt olikt heller. Riktigt trevligt hade jag. Fast jag inte kände någon och var nykter. Maten som serverades var väldigt god. En riktigt bra kväll. Jag ska lätt styra ihop en egen maskerad helt utan anledning framöver. Det var ju riktigt kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0