Barnkammarboken

Var tog vintern vägen? I morse när jag körde till jobbet var det hela 9 plus ute. Jag trodde först termostaten i bilen fått sig en sneställare från motorvärmaren. Men så var det inte. Det känns faktiskt inte helt okej att det är 9 plus i början av november. Särskilt inte nu när mörkret börjat krypa fram på allvar. Jag saknar snön.

Jag förstår mig inte riktigt på Telenors (tror jag att det är) reklam. Den med familjepaketet där en väldigt stor familj besöker en butik. Jag tycker nämligen att hon i kassan ser ut som ett apoteksbiträde med den vita rocken. Bakgrunden med alla telefoner blir bara förvirrande. Att förknippa apoteket med Telenor känns ännu mer förvirrande. Nej nog borde dom kunnat komma på en bättre butikskostym...

Den nya bilen har flyttat hem. Än har jag bara sett den på avstånd. När vi hämtade den igår. Älskling är helnöjd. Så jag får utgå ifrån det. Jag hoppas bara att den inte kommer med en massa oinbjudna fel. Som passaten gjorde. Dom där dryga, dyra svårfixade. Gör den inte det är jag också helnöjd.

Jag har så smått börjat smida planer för julkorts fotografering här hemma. Det är alltid bra att vara ute i god tid. Jag har även börjat spåna på lämplig klädsel till julafton. Det bästa innan julen är utan tvekan all shopping. I love it!

För övrigt så tänkte jag snabbt köra förbi ok för att tanka efter jobbet igår. Jag är glad att vi inte bor åt det hållet längre. Jag känner även att jag är ovan med alla köer. Innan jag gick på mammaledighet jobbade jag 7 - 15.30 då var det aldrig kö någonstans när jag slutade. Nu jobbar jag 7,30 - 16 då är det köer överallt. Mer eller mindre iaf. Den röda fina pilen jag ritat dit visar var ok ligger. Kön går fram till korsningen mot flyget. För den som funderar på var jag är.




Barnkammarboken har samarbete med både aftonbladet och expressen just nu. Varje vecka släpps en ny skiva med antingen sång, rim, ramsor eller sagor. Några är blandade. Sammanlagt 10 skivor. Om man samlar alla. Vi har dom två första. Den mesta barnmusiken tycker jag är dålig. Faktiskt. Ofta är "artisten" ganska dålig eller så är det en massa barn som bara skriker och tjoar. Ibland rent plågsamt dåligt. Lite så jag känner att jag gör det bättre själv och då ska alla veta att jag inte kan sjunga. Så när jag började lyssna igenom den första skivan (som bara är sånger) hade jag väldigt låga förväntningar. Den var mycket bättre än mycket annat jag har hört. Förmodligen för att dom använt sig av riktiga artister med bra sångröster. Jag kan absolut tänka mig att ha den på i bakgrunden så lillan får skaka lite på rumpan. Ett tag åtminstone. Vi kommer samla alla.

Det är kul att kvällstidningarna satsar på barn. Förra året samlade vi 10 Disney böcker via expressen. Jättefina ordentliga böcker. Som lillan kommer älska när hon är stor nog och förstår att det är lite onödigt att slita ut sidorna ur böckerna och faktiskt har tålamod att sitta still en liten stund för att lyssna. Tills dess kommer barnkammar skivorna gå på repeat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0