Middagstips

Äntligen lite sol. Väldigt efterlängtat må jag säga. Tyvärr ska den ju inte hålla i sig. Om man nu kan lita på meteorologerna. Enligt dom ska det bli regn både imorgon och onsdag. Helgen däremot skulle bjuda på sommarväder. Det låter helt fantastiskt tycker jag och väljer att lita på det för en gång skull. Mycket besviken kommer jag bli ifall det blir 7 grader kallt och regn istället.

Lite lurigt väder har det varit ändå. Jag och syrran tog en promenad när barnen skulle sova förmiddag. Då hade det blåst över en massa mörka moln. Så vi vågade inte gå allt för långt eftersom vi inte hade lust att hamna i världens regnskur utan något som ens liknade regnkläder. Efter en timme gav vi upp och gick in för att äta lunch. Då blåste alla fula moln puts väck. Bara för att vi gick in gissar jag på. Sen har det iofs regnat en skvätt och blivit sol igen.

Älskling kom hem med en jättefin jättestor blombukett som försenad morsdagspresent efter jobbet idag. Väldigt uppskattat. Det är ju inte varje dag man får blommor. För att lillan inte ska få tag i ett blad eller två valde jag att ställa vasen i fönstret. Så alla grannar kan njuta av den med.





Eftersom det blev fiskpinnar till middag igår tänkte jag lyxa till det lite mer idag. Med kyckling halva frysen tänkte jag att det passade bra med kycklinggratäng med dijonsenap och basilika. Jag tror att jag har tipsat om den tidigare. Men jag gör det igen ifall någon missat det. Den är super god och väldigt enkel att tillaga. Receptet hittar ni HÄR.

När syrran skulle gå och hämta W på dagis hängde vi med för att lillan skulle få sin eftermiddags lur. Efter dagis gick vi på ica sen hem. Lillan var klarvaken hela tiden. Hon pratade lite med mig med jämna mellanrum. Dadada. Jag kände mig inte allt för stimulerad att traska runt hela teg i hopp om att hon eventuellt skulle tröttna och blunda en stund. Så jag gav upp och tänkte att det skulle bli en jobbig kväll. Men lillan ska få kvällsgröten på en liten stund och håller fortfarande gott humör. Tji fick jag.

Hon har börjat äta igen. Vilket känns väldigt skönt. Så vi får ordning på rutinerna igen. Däremot syns tanden bredvid den lilla hon fått väldigt tydligt genom tandköttet. Jag tror dom brukar få dom rätt samtidigt så just nu väntar jag bara på att den ska bryta igenom också. Så vi får se hur länge matlusten varar.

Avslutar med lite bilder på älskling och lillan tagna idag. Mina hjärtan.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Söta Tuva! Nu spricker tand efter tand upp ;)

2011-05-30 @ 20:24:36
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: jenny O

De orkar mer å mer de små liven:)

2011-05-30 @ 20:33:18
Postat av: Anna

Inte lätt för dom små då tänderna tränger fram. För M var den första (nere) värst sen kom den andra liksom på köpet och märktes inte av lika mycket. Skönt att Tuva börjat få tillbaka aptiten iaf :)

2011-05-30 @ 20:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0