Det man inte har i skallen....

Börjar med några bilder från gårdagens mamma fika.





Både smhi och yr.no verkar vara lite oense om huruvida vädret kommer se ut dom närmaste dagarna. I måndags skulle det bli regn och 9 grader idag. Igår flyttade dom sonika fram det en dag och när jag gick in på respektive sida i morse verkar det som regnet kommer på fredag. Morgondagen bjuder dock på ett väldigt mörkt, betungande - men regnfritt moln. När jag nyss gick in och kollade än en gång verkar smhi tagit tillbaka allt och visar en stor sol på fredag. Medan yr.no står fast vid sitt beslut och visar dessutom regn under natten till imorgon. Jag undrar vilka kriterier dom kräver för att man ska få jobba som meteorolog. Det kan ju inte var alltför hög utbildning på något som inte verkar kräva högre kompetens än gissningsleken.

Den här dagen har bjudit på helt underbart väder. Jag var lite skeptisk när jag och lillan smög upp 8. Då var det rätt molnigt och när jag skulle känna hur varmt det var på balkongen kändes det svalt. Det kanske inte är det bästa utgångsläget klockan 8 på morgonen. Men man kan ju få en aning om vad dagen har att erbjuda.
Molnen blåste bort och lämnade solen i sin fulla glans. När lillan skulle ha sin fm nap tog familjen en promenad runt böle. Det var så varmt att t o m jag tog av mig och gick i linne. Med en stilla fundering på när jag rakade mig under armarna sist. Fortsätter det såhär är det nog läge att införa varje dag rutinen - eller införskaffa en epilator. Varav det senare alternativet lockar bra mycket mer. Om än mycket mer smärtsamt.
Jag hade under morgonens moln timmar sms'at syrran och frågat om hon var sugen på en date på öppna. När det istället blev sol och sommarvärme kände båda att vi hellre ville vara utomhus. Vi bosatte oss därför på gräsmattan utanför våran balkong.


 

Inte fick jag tummen ur att ringa facket heller. Utan kom på det när det var för sent. Tydligen stänger dom medlemsregistrets växel klockan 12 på onsdagar. Jag skulle förstå om dom valde att göra det på en fredag, men en onsdag? Känns helt fel. Så jag får ta nya tag imorgon. Då har jag ju hela dagen på mig att komma ihåg det. Jag börjar seriöst fundera på om jag har problem med någon typ av tidig demens, så dåligt som mitt minne är. Lite skrämmande är det allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0