En jumpsuit

Kände att jag nog inte hade så mycket vettigt att komma med idag och tänkte inte skriva något inlägg alls idag därför. Nu har jag ju grova problem att hålla mig härifrån och tänkte att jag åtminstone kunde tipsa om den väldigt billiga jumpsuit jag nyligen beställt från HM. Två andra populära bloggerskor (vars bloggar jag följer då och då) har tipsat om den så det finns inte så många kvar. Därför hoppas jag verkligen att den jag beställt passar när den väl kommer.

Jag har under kvällen fått ett sms från posten där dom meddelar att mitt paket från HM är mottaget. Varför skickar dom det? Jag lär ju märka när paketet dimper ner i lådan - eller avin om det skulle vara för stort. Att skicka ett sms där dom meddelar att det är lämnat till posten känns för mig helt meningslöst. Jag förstår ju via HM's hemsidan att det ska komma i närheten av den vecka dom lovat där. Eller det hela kanske är posten påfund. Vilket ändå inte fyller någon funktion då det inte går att spåra paketen skickade med posten.
Nog för att HM kan var knepiga med leveranstider. Paketen kan komma mycket tidigare än utlovat (om något är restat) och även mycket senare. För att tillslut vara slutsålt och inte komma alls. Jag har varit med om alla varianter. Denna gång hoppas jag allt kommer som utlovat så blir alla nöjda och glada.

För att återgå till jumpsuiten bör det tilläggas att jag för inte alls så länge sedan avskydde jumpsuits. Aldrig i livet att jag skulle ta på mig en sån. För gräsligt. Det tycker jag fortfarande om den långbenta historian. Om inte ens en modell kan bära upp den, vem kan då? Så vände jag på en femöring när jag fick upp ögonen för den kortbenta varianten. Extra mysig för att den är lite oversize modell. Jag kommer bo i den i sommar om vädret tillåter och den passar. Bilden lånade jag från HM's hemsida.

 

I övrigt har vi gjort så lite som möjligt idag. Jag var inte upplagd för något och den största ansträngning dagen har bjudit på fick bli en snabb promenad fram och tillbaka till ica. Jag tar tacksamt emot fler dagar med skitväder. Så jag kan ligga inne och pilla mig i naveln utan att få dåligt samvete. Nu är jag lur på att resten av veckan kommer se ut ungefär som denna dag. Inte mig emot. Men sen kan allt sommaren få infinna sig.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Den kortbenta varianten har ja oxå beställt! :) Dock i grått :) Bör komma i min brevlåda nääär som helst enlig H.M. :P Ska bli intressant å se om man kan "bära upp" den. Kram kram!

2011-05-03 @ 08:48:00
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0