En boll

Jag tror att min kamera lever ett eget litet liv. Den stora alltså. Igår satt jag och brände av en serie bilder på lillan i vanlig ordning. När helt plötsligt en bild blir sådär fixat överexponerad. Jag har inte ändrat läge på hur jag sitter eller särskilt stor vinkel på kameran. Jag har absolut inte varit och pillat på inställningarna i kameran heller (jag borde verkligen börja läsa igenom dom fotoböcker jag faktiskt har). Ibland blir det bara så rätt. Tycker den är jättefin på lillan.

 

Något annat fint jag inte heller kunnat låta bli att fota är lillans fönsterblomma. Den har jag köpt från plantagen. Jag kan direkt avråda alla att handla något från plantagen. Enda anledningen att denna växt är därifrån är för att jag började köpa en helt annan växt (hibiskus, jättefin) där. Som odlade spinn efter bara någon vecka. Väldigt, väldigt äckligt. Så jag for tillbaka med skiten och bytte den mot en ny likadan. För den tog det ungefär en vecka till innan den också var full i spinn. Fast jag specifikt bad kassörskan kolla igenom den noga. Så den åkte också tillbaka. För att undvika samma missöde igen valde jag den här växten istället. Den har inte odlat spinn. Den har även hållit sig rätt fin länge. Så jag tycker den förtjänar lite uppmärksamhet.

 

 

 

Idag har vi veckohandlat på coop forum (lite mer uppdaterat än obs, jag vet att det heter så men det är lättare och snabbare att skriva ut obs). Det blev inte alls särskilt billigt. Det blev inte heller så mycket veckohandel. Vi gick in utan inköpslista, utan förbestämd veckomeny och färsk lön på älsklings konto. Det är ungefär dom sämsta förutsättningarna för oss. Det var nog därför det blev så dyrt. Innan vi ens börjat handla mat åt oss var vi upp i 500 kr.

 

Dagens impulsköp - en klotgrill, grillkol, tändvätska, grillspett i trä, en rengöringsborste till grillen och en boll till lillan.

 

Fördelen med grillen är att vi slipper bjuda in oss själva till alla andra när vi vill grilla. Nackdelen är att vi har rätt begränsade utrymmen att förvara den. Vi valde att ignorera nackdelarna när vi köpte den. Jag misstänker att den får bo i förrådet. Premiärgrillning blir det på lördag. Funderar starkt på att lyxa till med en flaska rött för att fira ordentligt. Jag är ju trots allt bjuden på galej senare på kvällen.

 

Lillan tyckte bollen var en höjdare. En mycket prisvärd leksak bör tilläggas. Dom kostar 30 kr på coop och fanns med en massa olika tryck. För omväxlings skull var det älskling som stod bakom kameran. Observera hur jag riktigt myst ner mig i soffan för lite vila innan han ska börja jobba.

 


Kommentarer
Postat av: jenny O

Hur kommer det sig att man inte inskaffat en boll tidigare?! Ja, frågade mig själv för ett tag sedan. Har nu typ 4 st:)

2011-05-27 @ 10:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0