Kakbak

I morse gick jag upp och ammade lillan 10 över 8. Redan då förstod jag att det skulle bli lika bra om inte bättre väder idag.

Igår blev vi väckta lite brutalt av älsklings telefon strax efter 9. Han har en ringsignal man får hjärtsnörp av (det har nog dom flesta när det är knäpptyst och man sover). Vilket gjorde det i stort sett omöjligt att somna om. Dessutom vaknade lillan och då är det bara att gilla läget och gå upp. Den största skillnaden märktes i att vi faktiskt fick oss utanför dörren i hyfsat rimlig tid. Därför ställde jag klockan på 10 först, men ändrade till halv 10 när jag såg det fina vädret. Lillan var pigg och glad efter maten och inte alls sugen på att somna om så vi låg vakna tills klockan ringde. Det är hemskt vilken otrolig tid det tar för oss på morgonen. Även fast vi är båda och hundarna inte behövde rastas. Jag tror vi ska införa data förbud på morgon kvisten. Jag har på känn att vi skulle spara iaf en timme på det. Nu vet jag att allt tar sin tid och ska jag äta lillan äta och sen äta igen så går det inte jättefort. Men det ska banne mig räcka med 1,5 timme. Det är mitt nya projekt för veckan. Fit for fight på 1,5 timme.

För att ta vara på vädret och se en annan del av stan packade vi ihop famlijen i passaten, plockade upp P och styrde kosan mot Tomtebo. Istället för att göra som alla andra och traska efter sjön gick vi in bland husen. Jag har inte tänkt så mycket på hur nytt allt där känns förrän nu. Jag har förvisso inte vandrat där särskilt mycket innan men det har ju hänt då och då. Det märks verkligen att det är en ny stadsdel även när man går i det "gamla" området. Alla hus ser så prydliga ut. Jag hann drömma mig bort bland nya parhus och fina bilar. Jag kan absolut tänka mig att bo i ett av dom nybyggda radhusen närmare sjön. Någon gång i framtiden kanske...

Det blev inte så lång promenad som jag hoppats på men en timme är inte fy skam. Vi hade lite andra ärenden som behövde utföras innan hockeyn börjde. Nu står balkongmöblerna på plats och väntar på sommaren. Det känns underbart. Vi har en riktig stekar balkong. Det blir väldigt varmt och är helt vindstilla. Så även fast det är rätt kallt ute brukar det vara riktigt skönt där. Det kommer bli mitt nya hak för morgonkaffet. Det är även hundarnas favoritplats.

Annat än det har jaq bakat knäckflarn (efter inspiration från A). Jag kommer lägga ihop 2 och 2 med smörkräm i mitten. Kanske inte min briljantaste idé att baka något jag aldrig gjort förut till dopet. Den största utmaningen var att jag endast hade 2 bakplåtspapper kvar som jag fick växla mellan. Men goda blev dom, smörkrämen kommer jag inte tillsätta förrän dagen d för att den ska vara så fräsch som möjligt. Jag ska även baka marängtårta - det har jag aldrig heller gjort förut. Den saknar jag dock lite ingredienser till som jag inte har råd att köpa förrän fredag. Kommer bli spännande det här.




Igår städade jag toaletten. Jag har på slutet andvänt cilit bang. Mycket eftersom dom går att köpa rätt billigt i 2 pack på rusta. När vi senast var och storhandlade hittade vi vim på sprayflaska i 2 pack, för att slippa åka ända bort till Rusta för att köpa rengöringsmedel fick den följa med hem. Älskling har förespråkat vim (eller jif och man föredrar det) sen vi träffades. Jag har i mitt stilla sinne tänkt - hur bra kan den va? Alla rengöringsmedel är ju mer eller mindre lika. Så han har använt vim och jag cilit bang. Nu tog min badrums spray med cilit bang slut medan jag städade toan och jag blev därför tvungen att hämta vim flaskan för att fortsätta och det var faktiskt stor skillnad. Fotsättningsvis kommer jag inte köpa något annat än vim. Det är något extra med vim. Eller bara extra mycket kemikalier...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0