En ny jacka?

Då blev det tyst i huset. Tänkte bespara älskling nöjet att sitta och titta på när jag luftar mina tankar här (det kan ta ett tag ibland) och vänta tills han gått och lagt sig. Nu ligger hundar, älskling, lillan och sover. Så jag har lyxen med lite egentid. Väl spenderad på diverse sidor på nätet.

Idag fick jag ett rabatt erbjudande från HM. Helt plötsligt har dom börjat skicka bra rabatter både till höger och vänster. Jag som är van att hugga på deras 10% erbjudanden dom brukar ha ca 2 ggr per år. Igår kom en 25% på valfri vara på webshopen och idag 20% på valfri vara i butik (dom är givetvis tidsbegränsade och gäller inte tills barnbidraget kommer). När jag var på stan igår hittade jag en jätte söt kavaj / jacka där som jag verkligen kände att jag var värd. Men med tanke på hur länge det är kvar till barnbidraget kommer och hur mycket vi förmodligen kommer behöva handla i mat / bensin innan dess insåg jag rätt snabbt att jag får vara värd den nästa månad istället. Än så länge kan jag bara låtsas att den bor i min garderob. Hur som helst, den finns i fyra färger varav två är av intresse för mig. Grå eller marinblå? Vad tycker ni, vilken färg skulle passa mig bäst? Just nu lutar det mest mot den grå.


 

Idag är det torsdag (om någon missat det). På torsdagar brukar vi åka till öppna på Ålidhem. Därför bestämde sig lillan för att vakna 10 i 9 idag. Det är absolut inget fel på det egentligen. Vi låg kvar till 10 ändå, jag hade små förhoppningar att hon trots allt skulle somna om en liiiiten stund. Icket. Så vi gick upp. Jag som hade tänkt duscha och rasta hundar innan hon vaknade. Det var ju bara att glömma. Så istället för att få sin vanliga sömn till 11 låg hon nu alltså 2 timmar back. Därför insåg jag att om det skulle bli någon öppna alls idag var det nog läge att packa ner lilla fröken i vagnen och ta en promenad dit. Jag är lat - väldigt lat. Att gå härifrån till Ålidhem är absolut inget alternativ. Så jag bestämde istället träff med brudana bus och tog en promenad med dom ifrån Calshem. Tog lämpliga 30 minuter enkelväg. Lillan sov nästan hela vägen. Hon höll humöret nästan hela tiden vi var där fast hon forftarande var vädligt trött och nog hade behövt minst en timmes ihållande sömn till. Vi fick göra om fot och handavtryck till gipsavgutning eftersom den förra blev rätt dålig på hennes fot. Jag tror att den blev riktigt bra, det såg ut så iaf. Om inte annat blir vi stolt ägare till två dåliga gipsavgutningar. Jag och Jennie har alltid så mycket att prata om när vi ses så vi bokade ny date på söndag för att få ventilera lite mer.

 

 

Jo just det har tänkt nämna det tidigare men det har fallit bort varenda gång. Sminket jag provade förra söndagen och blev väldigt imponerad av var alltså Mary Kay smink (om någon nu undrat det)...

Sen tror jag att jag riktar om mitt dagens usch till barnfamiljen som jag numera tror bor ovanför oss. Inte den stackars lomhörda tanten som jag först trott. Detta har jag dels kommit fram till eftersom väckarklockan brukar byta signal med jämna mellanrum. Det tror jag inte är något som den lomhörda tanten bemödat lära sig. Sen är det vibrator på väckarklockan. Nu är jag osäker på hur moderna väckarklockor är utrustade men för mig verkar det mycket mer rimligt att denna väckarklocka är en mobiltelefon. Eftersom tanten är lomhörd (och väldigt gammal) misstänker jag starkt att hon inte äger en mobiltelefon. Att det dessutom i tid och otid är någon som springer fram och tillbaka mellan rummen där uppe är en till ledtråd. Jag har väldigt svårt att tänka mig att tanten skulle finna något nöje i att springa runt mellan rummen i sin egen lägenhet eller någon annans för den delen. Så förlåt tanten och fy på barnfamiljen. Det är säkert dom dom brukar lämna alla kläder i tvättstugan före vi ska tvätta med.

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-03-11 @ 00:54:32
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0