Trötta muskler

När vi klev upp idag kändes ryggen faktiskt lite bättre. Så pass att jag började överväga att avboka min tid hos naprapaten. Efter moget övervägande kom jag fram till att det nog var lika bra att fara ändå eftersom det mest troligast var pronaxen tabletten jag tog för natten igår som fortfarande satt i. Jag säkrade upp med ännu en tablett efter frukost och drog sedan ut vagn och hundar på en promenad. Jag vet att man ska vila sig i form vid ryggproblem, men samtidigt har jag för mig att min naprapat har har nämnt att det är bra att röra sig med. Eftersom cirkulationen kommer igång och det ska den trötta muskeln må bra av. För det är trötta muskler jag lider av :P Jag lovar att så fort detta blir bra åker mitt hemma tränings kit fram (hantlar, gummiband, hopprep och yogamatta). Jag måste ta tag överkroppen. Det är inte första gången detta händer och förmodligen inte sista men det brukar gå mycket längre mellan gångerna när jag håller mig i form.
Det blev inte så lång promenad eftersom jag var osäker på om det var bra eller inte att röra sig och därför valde en mellan variant. Jag har någonstans i bakhuvudet att gör det inte ont är det ingen fara men ville ändå inte chansa. Dessutom hade jag klätt mig alldeles för varmt vilket också avgjorde saken. Vädret var inte det bästa heller mulet med blåst är ingen favorit i våran familj. Men en halvtimme i rask takt är inte fy skam med tanke på omständigheterna.

Jag tog mig i kragen och for iväg till min naprapat när älskling kommit hem från jobbet. Han insåg rätt fort att min bröstmuskel inte mådde så bra. Det var för akut att massera så han körde värme och knäckte lös ungefär halva ryggen för att sedan köra ström hela högra sidan från nacken ner till och med sätesmuskeln. Jag måste lära mig bära lillan på "fel" arm för att avlasta höger sidan annars kommer jag få köpa klippkort hos knäckarn. Dessutom måste jag börja träna! 20 min hemma har jag tid med någon gång under dagen och det räcker så nu jävlar.
Blev det bättre? Nja.. det kändes lite bättre när jag gick därifrån men det tar alltid ett tag för muskeln att kurera upp sig efter allt trauma så jag återkommer om några dagar. Då ska det vara betydligt bättre än det är nu.

Fyi - det är inte fel att röra på sig när man har ont om det inte gör ont när man rör sig. jag var tvunen att fråga när jag var där.

Kvällen i övrigt har vi roat oss med att bränna paj och spräcka en tallrik. Så det luktar sådär mysigt bränt i hela lägenheten nu :( annars har det varit lugnt, både lillan och älskling ligger i sängen nu. Jag är på god väg med. Imorgon blir en tidig morgon har jag tänkt. Trots ryggvärk kommer vi nog ändå åka till öppna. Så mycket som jag kämpade med pekboken i tisdags ska mycket hända för att vi ska stanna hemma. Men för att skona ryggen så mycket som möjligt funderar jag på att ta med barnvagnen och gå med Jennie dit som vi gjorde förra veckan. Då får lillan sin sömn och jag lite motion på köpet. Dessutom behöver jag inte ut och styra barnvagn när vi kommer hem, så det är bara fördelar.

Kommentarer
Postat av: Jennie

De är ba ni trillar in. :) Klockan ett så går vi härifrån :)

2011-03-24 @ 08:44:50
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0