Studiebesök

Idag ställde jag klockan på 10. Ska börja göra det varje dag. Mycket lämplig tid att gå upp. Då hinner jag få lite egentid på morgonen medan älskling och lillan sover. En hel timme blev det idag.

Fredagar är tvättdagar i det här hushållet (om någon missat det). Vi hade slut tvättmedel vilket gör det väldigt svårt att tvätta. Tur att barnbidraget kom idag (och försvann lika fort igen). Därför hade jag planerat in en tripp till Maxi - det var en del annat som behövde handlas med - med ett stopp hos förskolan Matrisen på vägen dit.

Jag har nämligen mer och mer snöat in på idén att få in lillan på samma förskola som kusinerna (båda mest troligtvis). Syrran är supernöjd med det och bättre omdömme än så kan jag inte hitta. Jag har följt med henne och hämtat flera gånger tidigare och tyckt att det är en mycket trivsam förskola.
Matrisen är ett slussdagis. Inte bara, men det verkar som dom flesta använder det som det. Jag tyckte det var jättemysigt med, men inte alls lika bra förutsättningar som min favorit. Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha lillan där tills hon kommer in på det vi valt i första hand. Den förskolan var det inte heller några problem att som snabbast komma förbi för att titta på lokalerna. Jag har ju varit där innan men älskling ville se hur det såg ut. Självklart ska han göra det så jag ringde syrran och fick numret dit när vi var på Maxi. Det var inga som helst problem för oss att titta förbi på vägen tillbaka. Efter otroligt bra bemötande och rundtur tror jag han blev övertygad att det är där hon ska gå. Det är vad jag hoppas iaf.
Han tyckte inte det var lönt att jag försökte få tag på rektorn på stora visionen och på lilla visionen har vi ju redan bokad tid så det är lika bra att åka dit och kika. Men jag misstänker att endast en super förskola skulle få mig på andra tankar och så höga tankar har jag inte om visionen.

Annars idag har det inte varit särskilt mycket action. Jag håller på att tvätta för fullt (behöver jag nämna att den som tvättat innan inte bemödat sig att hämta sin jävla tvätt?). Lillan vilar lite. Den tappra lilla själen har bara sovit en liten snutt i bilen på väg till Maxi på hela dagen så förstår att hon är utslut. Resten av kvällen kommer spenderas i soffan i vanlig ordning (och lite nere i tvättstugan bara för att det måste göras). Det enda som avslöjar en glimt av fredagsmys här hemma är godisskålen på vardagsrumsbordet :P

Vi håller tummarna för underbart grillväder imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0