Reebok easytone

Idag blev det vår igen. Det känns riktigt bra. När vi äntligen klev upp strax före 11 idag kastade solen värmande strålar in i vardagsrummet. Termometern visade 0 grader och snön hade redan börjat smälta bort. Det är svårt att inte bli på bra humör av detta. Egentligen var det tänkt att vi skulle ta en promenad till böle och hälsa på vänner. Men deras dotter är lite krasslig och lillan vaknade ganska snorig idag (håller tummarna för att det inte blir värre än så). Så vi kände att det nog var dumt att utmana ödet och planerade in en tur till stan istället.
Min syster invigde sina easytone skor igår vilket fick mig att gräva fram mina. Jag köpte ett par just när dom kom som har legat oanvända sen dess. Mina beställde jag från brandos och kan inget annat än att rekommendera den sidan. Gick väldigt snabbt och smidigt. Dessutom fick jag den färg jag ville, vilket inte fanns i butik.
Kanske inte mitt smartaste drag att ta på mig aldrig använda skor på en långpromenad, men det kom jag inte på förrän vi var halvvägs till stan. Skorna är nämligen lite för stora (bättre det än för små). Men gick otroligt nog bra ändå. Det kändes i början som att jag skulle få årets största skavsår, men efter jag knutit fast dom lite hårdare gick det bara fint. Vi var ute i 3 timmar, även om vi större delen av den tiden gick i affärer (det enda vi köpte var solbrillor till älskling) men oj så mycket fint jag hittade till lillan. Så får jag inte lite träningsvärk imorgon kommer jag bli missnöjd.

 

Jag passade även på att smita in på hm för att prova jack-kavajen igen. Jag tänkte att om jag utnyttjar 20% rabatten och min presentcheck på 150 kr så blir det ju inte så dyrt. Men efter jag provat den igen (denna gång rätt säker på att köpa den) insåg jag att den inte var så fin som jag först tyckte. Vilket kommer resultera i att den bara kommer hänga i garderoben. Nä då finns det bättre saker jag kan lägga den där hundringen på (väldigt vuxet tänkt av mig tycker jag).

 

Idag har jag och älskling tänkt fira vår 2 års dag. Med kreolsk gryta (han fick välja mellan det och plankstek) och vit kladdkaka med blåbär. Kladdkakan är bakad och klar och grytan tänkte jag börja med rätt snart. Kanske inte låter så mycket för världen men det är vad eknomin tillåter och det duger gott till oss.

 

Ikväll har vi tänkt försöka se melodifestivalen (andra chansen orkade vi aldrig se eftersom dom flesta bidragen var så dåliga). Vi vill ju ändå veta vem som vinner. I värsta fall om det är så dåligt får vi se något annat och bara växla över just när det avgörs.


Kommentarer
Postat av: Therese

Skönt att läsa att det inte är fler som skynda att skaffa barn. Vi har två årsdag om nån vecka :) haha :)



Ska kolla upp de där om skorna, lät intressant.



OJ vad jag kommenterar idag, haha

2011-03-14 @ 08:21:01
URL: http://frokenthea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0