Morgonstund...

I morse gick jag upp och ammade lillan som vanligt strax efter 7. Hon brukar somna om medan hon äter ibland och ibland inte. Men hon är ändå så trött att när vi lägger oss igen - även om hon är vaken - somnar hon rätt fort. Det tyckte hon var en dålig idé idag. Hon kände att det var mycket trevligare att om vartannat jollra, grina och gnälla istället. I två timmar låg vi (läs älskling) och försökte få henne att somna. Stoppa in tutten, spotta ut tutten, stoppa in tutten, spotta ut tutten osv. Detta hjälpte inte (vanligtvis brukar hon behålla tutten och somna efter typ 3:e försöket). Tillslut gav älskling upp och tog med henne för att värma lite gröt. Så mycket för den sömnen. Egentligen borde det vara jag som går upp med henne eftersom han jobbar kväll och behöver sömnen mer än mig. Jag kan ju alltid ta en powernap någon gång senare på dagen (inte för att jag gör det, men jag kan). Jag är lyckligt lottad :D Eller så orkar han helt enkelt inte vänta på att jag ska ta initiativet och ta henne.
Jag vet att jag tidigare nämnt att jag skulle vilja att hon börjar vakna lite tidigare på morgonen. Då menade jag ju inte att hon skulle vakna 7, 9 känns som en bra tid att vakna. Så därför håller jag mina tummar att detta var en engångsföreteelse och att allt är som vanligt igen imorgon.
Gröten var hon inte särskilt sugen på. Sova var hon inte heller särskilt sugen på. Illa, illa. Vi som skulle på öppna med kanske dom sämsta förutsättningarna ever. I förebyggande syfte fick hon amma just innan vi skulle åka. Hon fick sig även en väldigt kort powernap i bilen på väg till öppna. Hon har en fantastisk förmåga att trots lite sömn lyckas hålla humöret rätt bra. Så vi klarade oss igenom babypölen, sångstunden och hann även göra en haklapp. Sen slocknade hon som en slagen hjälte. Lilla hjärtat.

Väl hemma igen lyfte jag bara över henne i vagnen och tog en promenad i det fina vädret till ica för att införskaffa lite nödvändheter. Passade även på att köpa 2 valfria libero produkter för att få den toksöta babyfilten (inte nödvändigheter). Jag är sämst. Jag hade förmodligen inte köpt liberos 10 kr dyrare (än den vi har) olja eller våtservetterna som även dom är betydligt dyrare än dom vi har ifall man inte fått filten. Så nu ska bara det lilla söta kuvertet (med kvitton) postas och sen väntar vi med iver på att filten ska komma. Lillan kommer älska den. Det har jag bestämt. En annan sak lillan kommer älska är en stickad apa signerad danska Lisbeth Dahl. Jag bara MÅSTE ha den till lillan. Så älskling om du läser detta - doppresent till lillan? Du vet att jag kommer köpa den ändå ;)

En av mina hobbyes är, om någon missat detta att ta närbilder på mitt barn. Ibland kommer det med en hund också. Systemkameran använder jag nog varje dag, mer eller mindre. Av dagens skörd gillar jag dessa mest.






Bill och Bull försöker rymmas på den väldigt lilla strimma sol som sökt sig in i vardagsrummet. Dom tycker också att det är god tid för våren att inträda. På sommaren är favoritplatsen rottingfåtöljerna på balkongen när det är sol. Där kan dom ligga i timmar. Åhhh vad jag längtar till sommaren nu!

Jag har märkt att när älskling jobbar em så "glömmer" jag bort att äta. Jag kommer på mig själv oftast runt 7 eftersom jag börjar bli lite yr och spak. Då är det inte skitkul att ställa sig att göra värsta receptet. Idag hade jag tänkt mig blodpudding (än har jag inte fått i mig middag - frukost åt jag 10.30 efter det en banan efter besöket på ica så har sådär skönt sug i magen nu). Det händer aldrig då älskling jobbar fm eftersom han är duktig på att påminna mig runt 5 eftersom han då är jävligt hungrig. Det brukar räcka för att jag ska få tummen ur och traska till köket. Jag känner att det nog är läge för det nu... eller så fort lillan ätit klart. Ofta har vi saker planerade på dagarna och flänger både hit och dit. Så när jag kommer hem vill jag ta det lite lugnt i soffan ett tag. Detta brukar resultera i att jag fastnar framför datorn i flera timmar istället. Det är iofs lugnt och skönt. Det har dock blivit lite svårare för lillan att acceptera att mamma behöver detta då hon kräver mycket mer uppmärksamhet nu för tiden. Så får se hur länge till jag har denna möjlighet.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hihi har du oxå shoppat loss på Liberos produkter för en "ynka" filt..de har JAG oxå!!! :) La kuvertet på lådan i fredags så ja väntar ivrigt på den! Den ser ju otroligt mysig ut! :) Har du blivit medlem i liberoklubben på deras hemsida? Där kan man spara ihop en massa poäng (via deras streckkoder på produkterna) å få saker utefter de :) Ebba ska precis få hem en "Lamaze Älg" skitsöt!! :) Googla namnet så förstår du va ja menar ;) Kram kram!

2011-03-03 @ 21:46:20
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: Micke

:) jo nog vet jag att du kommer köpa den ändå!Den va ju inte direkt gratis! Helvete va de kan ta betalt för leksaker mm...Skulle fan ta och öppna en leksaksaffär :)SÖT TUVAN...Puss

2011-03-03 @ 23:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0