Hundmat

Idag sov vi länge, riktigt skönt. Känns dock lite dumt när det var så otroligt fint väder ute. Vi gick upp 10 i 11 och då var det strax över 4 plusgrader och strålande sol. Perfekt väder för en promenad tänkte jag. För omväxlings skulle hade jag absolut inget planerat idag och det tänkte jag njuta av till fullo. Det händer inte allt för ofta nu för tiden. Så vi åt frukost och packade oss ut. Första dilemmat var vart vi skulle gå. Jag hade först tänkt att vi skulle kunna ta en promenad förbi pappa för att lämna sista dopinbjudan till honom - eftersom dom inte fått den ännu (lite smått pinsamt, dom vet datum och tid men ändå). Men insåg att hundmaten höll på att ta slut och var inte helt säker på om den skulle räcka tills imorgon. Det avgjorde valet. Eftersom närmaste djuraffär ligger åt motsatt håll från pappa så fick det bli så istället. Tänkte lite kavat att vi går dit först och köper en 8 kg säck som jag lägger under vagnen. För att sedan ta en lite längre promenad med mer tyngd i vagnen. Blir det ju lite som en träningspass. Jag har insett att det kommer dröja länge innan jag har råd att köpa träningskort så man tager vad man haver. Jag kom även på - just den här promenaden - att det var ju väldigt mycket smidigare att knyta fast kopplen i vagnen istället för att gå och hålla dom i ena handen och styra vagnen med andra. Varför jag inte kommit på detta tidigare? Jag vet inte kan nog bara skylla på min så kallade gravidhjärna. Hädanefter kommer jag inte göra på något annat sätt. Däremot måste jag nog köpa ett längre koppel till divan eftersom hon inte hade så mycket spelrum.

Vi gick i ca 1,5 timme, riktigt skönt och exakt lagom lång promenad. Det har verkligen börja smälta upp riktigt bra. Jag var tacksam att jag tagit på mig mina goretex walking skor för jag vart inte det mista blöt om fötterna. Hundmaten gjorde sitt. Det är ganska mycket upp och ner när man går runt här så jag hoppas på lite träningsvärk imorgon. På den här promenaden mötte vi 3 ägare med hundar. Först en jack russel som lungt passerade - mina hundar reagerade inte alls. Sen en svart lurvig historia som var totalt hystiersk. Den ställde sig i kopplet och skällde och gormade från den stund den såg mina hundar. Vilket resulterade i att mina hundar betedde sig ungefär likadant. Varav kärringen som hade den andra hunden stannar medan vi går förbi. Inte så långt i kanten på andra sidan som möjligt som man kanske kunde tro. Utan mitt i gångbanan. Mina hundar fick jag tränga in mellan vagnen och den lilla kant jag hade att spela på. Hunden var inte så jättestor och hon hade med lätthet kunnat gå förbi med den fast den betedde sig på detta viset. Själv känner jag eftersom mina hundar också kan vara lite luriga att jag vill passera fortast möjligast. Jag kan därför inte begripa varför man stannar när man möter andra hundar och vet att ens egen hund är aggresiv. Sista huden vi mötte var en schäfer. Den blev ganska uppspelt och ägaren tog tag i halsbanden för att tygla hudnen. Den gjorde inga utspel vliket resulterade i att mina hundar inte brydde sig något vidare om den. Vad jag egentligen vill komma fram till med det här vet jag inte riktigt. Ville nog bara dela med mig av hur kass jag tyckte kärringen med den svarta hunden var.

Jag har sagt att när det blir varmare ute - och det håller i sig. Ska jag raka ner divan. Inte hela huden. Det skulle vara rätt taskigt nu eftersom det fortfarande är rätt kallt för dom nakna små. Men ansiktet iaf. Jag tycker att hon inte ser klok ut när hon har päls fulla ansiktet, att hon är mycket sötare rakad. Vad tycker ni? Här är en före och efter bild tagna idag. Det ser nästan ut som två olika hundar :P





Jag gjorde middag från billiga veckan tidningen jag brukar plocka med mig från Maxi när vi storhandlar. Idag blev det spagetti med räkor, chili, purjolök och morot. Jag var inte så imponerad av receptet men hade en påse räkor i frysen som vi behövde äta upp. Jag hatar att slänga mat för att den blivit gammal. Särskilt ifrån frysen - då har man ju verkligen haft tid att äta upp den. Men jag blev väldigt positivt överraskad. Det blev jättegott. Så middagstips om någon har idétorka. Tror inte det är så bra barnmat eftersom chilin gjorde att det blev rätt starkt.

Avslutar med lite bilder på lillan som leker tagna imorse. Älskade unge <3





Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Ja, det var fakitskt riktigt gott och lyxigt med lite rött :)

2011-03-07 @ 21:50:06
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Jennie

Förstår din tanke me kärringen och den svarta hunden..vissa människor (trots åldern) verkar inte förstå vad som är enklast vid såna möten..hmm..



Hoppas vi ses imorn!! Kram kram!!

2011-03-07 @ 22:21:36
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Ja, eller hur - man får passa på när priset är så bra :D

2011-03-08 @ 17:59:12
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0