Grannar

Är det inte grannarna som väcker oss är det grannarnas djur. Idag blev vi först väckta av min telefon. Jag måste börja lära mig stänga av den på nätterna. Det räcker inte med att jag sätter den på ljudlöst, jag vaknar av vibratorn med. Nu hade jag glömt det med och min ringsignal hör till den typ man får hjärtsnörp av. Jag var väldigt snabb att stänga av ljudet och lillan somnade tacksamt om. Det här var just efter 9. Bara en liten stund efter det sätter en hund igång att skälla och yla om vartannat i ungefär en halvtimme. Det vaknade lillan av däremot. Så det var lika bra att gå upp.

Dagen i övrigt har varit väldigt slö. Jag vaknade med tandvärk. En av mina visdomständer som tycker det är så ypperligt trevligt att jävlas med mig. Som om det inte skulle räcka så hade jag näckspärr med. Dom bästa värktabletterna jag har hemma just nu är ipren. Jag ska mellanlanda på apoteket imorgon för att kolla om det är okej att äta pronaxen fast jag ammar. Isf byter jag till dom istället. Jag tror inte dom är så mycket bättre än ipren för värken men jag tror att dom kan lugna min irriterade muskel som är orsaken till detta. Man tappar som lusten till det mesta när man har ont.

För att inte sitta inne exakt hela dagen och för att lillan behövde sova och hundarna behövde ut. Så klädde jag på alla och tog en runda runt böle. Det var jätteskönt hela 5 plusgrader. Men otroligt blött. Jag som skulle vara lite duktig och hade snört på mig mina easytone skor. Dom är inte vattentäta, det konstaterade jag rätt fort. Jag klagar absolut inte på värmen den är jag bara tacksam för. Däremot är det synd att jag inte har några riktigt bra skor att gå i slask. Gummistövlarna är inte bra eftersom dom är rätt osköna att gå i längre sträckor och väldigt kalla. Det borde finnas gummi walking skor. I värsta fall får jag trä fryspåsar runt fötterna innan jag stoppar ner dom i skorna. då slipper jag bli blöt om fötterna iaf.

Morgondagen ser vi verkligen fram emot efter en vecka hemma. Då ska vi till brudarna bus på fika. Jag tror vi blir 6 mammor med bebisar sammanlagt. Kommer bli jättekul. Veckan i övrigt är fullplanerad och vi är riktigt laddade så jag hoppas verkligen att nackspärren ger med sig fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0