Farfar

Igår fyllde älsklings farfar år. Därför bestämde vi att vi skulle åka dit idag (igår hade vi - jag och lillan - en massa annat för oss och skulle inte hunnit innan älskling började jobba). Dagen till ära åkte älskling och klippte sig kl 9 i morse. Själv tassade jag upp strax efter 10 för att hinna kolla datorn och äta frukost innan lillan vaknade. Älskling kom hem ungefär samtidigt som jag gick upp. Inte långt därefter vaknade lillan.
Vi kände att vi inte kunde komma tomhänta dit utan hade planerat att "göra" en present bestående av lillans fot och handavtryck samt en bild. Vi köpte nämligen handfärg när vi storhandlade sist eftersom jag kände att det nog börjar vara dax att sätta in hand och fotavtryck i hennes första år bok. Annars kommer det glömmas bort och inte kommas ihåg förrän hon är på tok för gammal för sånt gulligt. Så efter frukost tog jag fram ett gäng papper, färg och pensel. Vi började med foten. Gick väldigt enkelt och fort. På 5:e försöket fick vi till en riktigt bra. Handen var en helt annan femma. Hon var inte alls införstådd i att hon var tvungen att räta ut handen hålla den så och lyfta den så. Hon tyckte det var en mycket bättre idé att kladda runt med fingrarna, nypa åt papperet på vägen upp (om jag då lyckats få ett bra avtryck förstördes det helt när hon gjorde så). Jag skulle gissa att efter ungefär 15 försök började vi få lite kläm på det och fick några bra tillslut.
På väg till farfar stannade vi på Expo och köpte en lämplig ram (kändes lite torftligt att komma med ett papper - "grattis på födelsedagen i efterskott") och hos T där vi skulle skriva ut bilden vi valt. Detta gick smidigare än väntat. Resultatet blev helt ok och vi kom i tid. Kors i taket. Jag är stans största tidsoptimist och är i regel alltid sen. Presenten blev mycket uppskattad och dom passade på och utnyttja oss "ungdomar" för att ställa in kanalerna på deras nyinköpte video. Vilket vi efter lite mek lyckades rätt bra med. En lyckad visit för alla involverade.






Har försökt ringa kyrkan idag med jämna mellanrum. Men dom verkar ju göra allt förutom att svara i telefon. Ska ta nya tag och fortsätta försöka imorgon.

Nu verkar det som att vi måsta åka tillbaka till älsklings farfar imorgon igen då dom inte lyckas spela in på den nya videon (som förövrigt är exakt likadan som den gamla dom hade). Jag är ju inte direkt tekniskt lagd så vi får se vad jag kan göra åt den saken. Av någon anledning verkar alla (på älskling sida) tro att jag är det. Vet inte riktigt vad jag gjort för ens kunna lura någon att jag kan något om detta. Oftast läser jag bara instruktionsboken och testar tills det fungerar ungefär som jag tänkt mig. Rätt ofta fungerar inte det och jag ringer min akut - min pappa - som löser det mesta och lite till. Kanske skulle skicka dit honom istället :P

Lillan börjar tycka det är rätt kul att sitta i gåstolen (oftast i kombination med en rolig leksak). Hon kan numera förflytta sig i den. Inte med mening. Utan av ren slump och misstag när hon blir lite extra exalterad. Hon ser lika förvånad ut varje gång. Så gulligt. Mest rör hon sig baklänges men har faktiskt lyckats få sig frammåt någon gång då och då. Heja lillan!





Alla "små" bilder är klickbara för att få i lite större format... Om det är någon som missat detta.

Just det vill bara passa på att rekomendera en hemsida med helt underbara barn saker. Tussilago (hittade den via en annan blogg jag följer).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0